ΕΡΓΑΝΗ II – Συχνές ερωτοαπαντήσεις για την απογραφή και τα ψηφιακά ωράρια
1. Έχω εποχική επιχείρηση που τον Νοέμβριο 2022 δεν απασχολεί προσωπικό. Θα πρέπει να κάνω απογραφή;
Η απογραφή αφορά ενεργούς εργαζομένους συνεπώς εάν δεν απασχολείται προσωπικό δεν απαιτείται να στείλετε απογραφή.
2. Έχω επιχείρηση με 1 εργαζόμενο θα πρέπει να στείλω απογραφή και ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας; Μπορώ να επιλέξω να μην στείλω;
Θα πρέπει να σταλεί απογραφή και ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας. Η απογραφική διαδικασία αφορά τους εργαζόμενους από όλες τις επιχειρήσεις/εργοδότες της χώρας που διαθέτουν ΑΜΕ ανεξαρτήτου κλάδου οικονομικής δραστηριότητας και ανεξαρτήτου αριθμού εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτές. Άρα υπόχρεοι είναι το σύνολο των εργοδοτών που απασχολούν προσωπικό με εξαρτημένη σχέση εργασίας.
3. Όταν το διάλειμμα είναι 0 τι πρέπει να βάλω στο πεδίο εντός ή εκτός ωραρίου;
Ό,τι κι αν επιλέξετε δεν είναι λάθος.
4. Μπορώ να κάνω τμηματική απογραφή των εργαζομένων σε μία επιχείρηση;
Ναι μπορείτε. Θα πρέπει να προσέξετε να μην συμπεριλάβετε τους ίδιους εργαζόμενους. Σε κάθε περίπτωση ισχύει η τελευταία δήλωση για κάθε εργαζόμενο.
5. Σε περίπτωση ΕΠΑ (εργαζόμενοι με δανεισμό) η απογραφή θα πρέπει να γίνει και από τον άμεσο και από τον έμμεσο εργοδότη;
Σωστά. Η απογραφή θα πρέπει να γίνει και από τους δύο. Η ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας θα αποσταλεί μόνο από τον έμμεσο εργοδότη
6. Πως θα αποτυπώσουμε τα κενά ανάμεσα στις διδακτικές ώρες στην περίπτωση των καθηγητών;
Από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (και κατά συνέπεια από την εφαρμογή) υποστηρίζονται μέχρι 3 σπαστά διαστήματα μέσα στην ημέρα. Εάν γίνει προσθήκη επιπλέον διαστημάτων στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα γίνει και στην εφαρμογή.
7. Μετά την αποστολή του εντύπου της απογραφής καταργείται η υποχρέωση υποβολής του εντύπου Ε9 για συμβάσεις μερικής απασχόλησης;
Όχι η αποστολή του Ε9 ισχύει κανονικά όπως πριν.
8. Θα πρέπει να σταλεί Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης (Απογραφή) και Ψηφιακή Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας για Πρακτική Άσκηση ή Μαθητεία ΟΑΕΔ;
Όχι. Στην παρούσα φάση υποβολές για τις παραπάνω περιπτώσεις θα πραγματοποιούνται μόνο από τα Ειδικά Έντυπα.
9. Θα πρέπει να σταλεί Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης (Απογραφή) για τα Διευθυντικά Στελέχη;
Τα Διευθυντικά Στελέχη θα απογραφούν κανονικά εφόσον πρόκειται για εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας. Στο πεδίο Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας θα δηλωθεί «ΝΑΙ» παρόλα αυτά δεν απαιτείται υποβολή Ψηφιακού Ωραρίου για αυτούς τους εργαζόμενους.
10. Πότε είναι υποχρεωτικό το διάλειμμα και πως απεικονίζεται σε περίπτωση που είναι εκτός ωραρίου;
Όταν ο χρόνος ημερήσιας εργασίας υπερβαίνει τις τέσσερις (4) συνεχόμενες ώρες, πρέπει να χορηγείται διάλειμμα κατ’ ελάχιστον δεκαπέντε (15) λεπτών και κατά μέγιστον τριάντα (30) λεπτών Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση στο ΠΣ Εργάνη αναφέρει ότι στη δήλωση του ωραρίου απασχόλησης του εργαζόμενου είτε με «Σταθερό Εβδομαδιαίο» είτε με «Μεταβαλλόμενο/ Τροποποιούμενο ανά Ημέρα» συμπληρώνεται το συμβατικό ωράριο απασχόλησης ανεξάρτητα αν το διάλειμμα είναι εντός ή εκτός ΩΡΑΡΙΟΥ, αν δηλαδή παρατείνει ή όχι το ωράριο εργασίας. Για παράδειγμα σε περίπτωση εργαζομένου πλήρως απασχολούμενου με εβδομαδιαίο ωράριο Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00 – 16:00 και με διάλειμμα 30 λεπτών ΕΚΤΟΣ ωραρίου, θα δηλωθεί στο Έντυπο «Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης» στο Πεδίο ΕΝΤΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ: ΟΧΙ, στο Πεδίο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: 30 και στο Έντυπο Οργάνωσης χρόνου Εργασίας «Σταθερό Εβδομαδιαίο» ή «Μεταβαλλόμενο/ Τροποποιούμενο ανά Ημέρα» συμπληρώνεται το συμβατικό ωράριο για κάθε ημέρα εργασίας: 08:00 – 16:00 και όχι 08.00 – 16:30.
11. Σε περίπτωση που υπάρχει Υπερεργασία πως την υποβάλλω; Θα πρέπει να δηλωθεί μέσα στο ψηφιακό ωράριο
Η υπερεργασία δεν δηλώνεται. Δηλώνεται μόνο η υπερωρία με το έντυπο Ε8.
12. Εφόσον υποβάλλω απογραφή θα πρέπει την ίδια μέρα να υποβάλλω και το ψηφιακό ωράριο;
Το ψηφιακό ωράριο θα πρέπει να αποσταλεί πριν από την ημερομηνία εφαρμογής που έχετε δηλώσει στο έντυπο της απογραφή π.χ. αν στείλω απογραφή 15/11 με ημερομηνία εφαρμογής 01/12, θα πρέπει να στείλω ψηφιακό ωράριο έως την 30/11.
Ναι. Θα πρέπει να σταλεί ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας και για το διάστημα που απουσιάζει ο εργαζόμενος με οποιαδήποτε άδεια με το ωράριο που θα εργαζόταν. Οι άδειες θα δηλωθούν με άλλη υποβολή.
14. Έχω κάνει απογραφή με ημερομηνία ισχύος 01/12 και προσλαμβάνω νέο εργαζόμενο τι πρέπει να συμπληρώσω στο Ε3;
Εάν έχει γίνει απογραφή προτείνουμε στην νέα πρόσληψη στο πεδίο Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας να επιλέξετε ΝΑΙ και αυθημερόν να στείλετε και το ψηφιακό ωράριο. Ωστόσο μπορείτε να επιλέξετε Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας ΟΧΙ αλλά σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει έως 30/11 να αποσταλεί η απογραφή και το ψηφιακό ωράριο εργασίας.
15. Έχω εργαζόμενο που δουλεύει κάποιες μέρες στο κεντρικό και κάποιες στο υποκατάστημα οπότε έχω ανοίξει 2 καρτέλες στην εφαρμογή. Πως δηλώνεται στην απογραφή και πως στην ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας;
Θα πρέπει να επιλέξετε να τον απογράψετε σε ένα από τα δύο, άρα συμπληρώνετε ημερομηνία απογραφής μόνο στη μία καρτέλα. Στη συνέχεια θα στείλετε συνολικά, για κεντρικό και υποκατάστημα, το ωράριό του στο ίδιο παράρτημα που στείλατε και την απογραφή. Θα χρειαστεί για την υποβολή του εντύπου να δημιουργηθεί νέο ωράριο με συνολικά τις ώρες εργασίας κεντρικού και υποκαταστήματος και να συνδεθεί με την καρτέλα που εστάλη η απογραφή. Μετά την υποβολή του ψηφιακού ωραρίου επαναφέρετε το ωράριο ώστε να υπολογιστεί σωστά η μισθοδοσία.
16. Σε περίπτωση μεταφοράς εργαζομένου από το κεντρικό σε υποκατάστημα ή από υποκατάστημα σε υποκατάστημα στέλνω κάποιο έντυπο;
Ναι. Θα πρέπει να σταλεί απογραφή και ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας στο νέο παράρτημα. Εάν πρόκειται για έκτακτη μετακίνηση και όχι μόνιμη δεν στέλνουμε απογραφή και ωράριο.
17. Έχω εργαζόμενους με μεταβαλλόμενο ωράριο, υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής των βαρδιών στο πρόγραμμα από αρχείο excel;
Ναι υπάρχει. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διαθέτετε το module Import Utility και το excel να έχει συγκεκριμένη γραμμογράφηση για την οποία μπορείτε να ενημερωθείτε από το τμήμα υποστήριξης.