Video Guides

Αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης κυκλώματος myDATA

Τελ. Ενημέρωση: 3/07/24, 14:17 | myDATA, Έξοδα, Έσοδα, Λοιπά

Ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτικός Οδηγός στοχεύει στην καλύτερη δυνατή επεξήγηση του κυκλώματος myDATA, με σκοπό την κατανόηση των ενεργειών που πρέπει να γίνουν, ανά περίπτωση, από τους Χρήστες των Λογιστικών μας εφαρμογών. Ένα αναλυτικό εγχειρίδιο που περιγράφει τις διαδικασίες χρήσης στο myDATA, καθώς και αναφορά σε συχνά ζητήματα που σας απασχολούν και έχουν συγκεντρωθεί από το Τμήμα Υποστήριξης Πελατών του Ομίλου Epsilon Net.

Έκδοση / Καταχώρηση Κωδικών myDATA Rest API

Απαραίτητη προϋπόθεση για την Άντληση παραστατικών από την πλατφόρμα myDATA, καθώς επίσης και την αποστολή Συνόψεων/Χαρακτηρισμών είναι να έχει γίνει εγγραφή στο myDATA Rest API και αφού εκδοθούν οι κωδικοί, στη συνέχεια να καταχωρηθούν στο πρόγραμμα Λογιστικής.

Ανοίγοντας το μενού του myDATA στη Λογιστική, σε περίπτωση που δεν υπάρχουν καταχωρημένοι κωδικοί myDATA Rest API στην εταιρεία, εμφανίζεται σχετική ένδειξη και πατώντας πάνω στον υπερ-σύνδεσμο μπορείτε να προχωρήσετε στην έκδοση των κωδικών.

 

Η καταχώρηση των Κωδικών, γίνεται στο μενού Κωδικοί Υπηρεσιών μέσω Internet, όπου υπάρχει δυνατότητα αυτόματης άντλησης, αρκεί να έχουν καταχωρηθεί οι κωδικοί TaxisNet της Εταιρείας.

Λήψη Παραστατικών / Προσαρμοσμένη Λήψη

Σαν πρώτη ενέργεια πρέπει να εκτελεστεί η Λήψη Παραστατικών, ώστε να πραγματοποιηθεί λήψη από το myDATA για παραστατικά που είναι διαβιβασμένα, σε οποιαδήποτε χρήση & περίοδο. Η εφαρμογή εκτελεί αυτόματα, ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη Λήψη, παρόλα αυτά μπορείτε να την πραγματοποιήσετε και χειροκίνητα. Επιπλέον, εμφανίζεται η ημερομηνία και η ώρα της τελευταίας λήψης. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως κάθε φορά που πραγματοποιείται Λήψη Παραστατικών, αντλούνται παραστατικά τα οποία ΔΕΝ έχουν αντληθεί σε προηγούμενη λήψη.

 

Σε περίπτωση που υπάρχουν παραστατικά διαβιβασμένα στο myDATA και δεν πραγματοποιείται η άντλησή τους, μπορείτε να εκτελέσετε την Προσαρμοσμένη Λήψη.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Δημιουργία Εγγραφών / Άρθρων από το myDATA

Τα Ηλεκτρονικά Βιβλία δεν καταργούν τη διαδικασία καταχώρησης λογιστικών εγγραφών και άρθρων για την ενημέρωση των Βιβλίων της Εταιρείας. Μία σημαντική δυνατότητα που προσφέρει το μενού myDATA και μπορείτε να αξιοποιήσετε, είναι η δημιουργία εγγραφών / άρθρων από τα παραστατικά που έχουν αντληθεί.

 

i) Αυτόματη συμπλήρωση μέσα από τη Φόρμα Καταχώρησης.

Ανοίγοντας την καταχωρητική φόρμα από τη Διαχείριση Εγγραφών / Άρθρων, επιλέγοντας το ΑΦΜ του πελάτη ή του προμηθευτή για το οποίο θέλετε να κάνετε καταχώρηση, αν υπάρχουν Παραστατικά στο myDATA, εμφανίζονται προς επιλογή. Με τον συγκεκριμένο τρόπο, συμπληρώνονται αυτόματα τα στοιχεία της καταχώρησης.

Η αυτόματη επιλογή Λογαριασμού Λογιστικής προκύπτει από την ιστορικότητα κινήσεων του επιλεγμένου Συναλλασσομένου. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ιστορικότητα, η εφαρμογή εμφανίζει σχετικό μήνυμα και θα πρέπει να επιλέξετε χειροκίνητα τον λογαριασμό που επιθυμείτε.

 

ii) Δημιουργία Εγγραφών / Άρθρων από το μενού myDATA

Εναλλακτικά και κυρίως μαζικά, μπορείτε να δημιουργήσετε εγγραφές και άρθρα απευθείας από το μενού myDATA. Επιλέγετε τα παραστατικά που θέλετε να λογιστικοποιήσετε και πατάτε το button Δημιουργία Εγγραφών / Άρθρων.

Αυτόματη Αντιστοίχιση

Στις περιπτώσεις που έχετε προβεί χειροκίνητα στις λογιστικές καταχωρήσεις, αυτές εμφανίζονται στην ενότητα Εκκρεμότητες Λογιστικής. Οι καταχωρήσεις αυτές, εφόσον αφορούν αντικριζόμενα παραστατικά (τα οποία έχουν διαβιβαστεί από τον Εκδότη, είτε μιλάμε για έσοδα, είτε για έξοδα) και για τις οποίες έχει πραγματοποιηθεί λήψη από το myDATA, θα πρέπει να αντιστοιχηθούν. 

Αποτέλεσμα της αντιστοίχισης θα είναι:

  • Τα έσοδα που διαβιβάζει ο εκδότης πελάτης σας να εμφανιστούν στα Ολοκληρωμένα
  • Τα έσοδα με ένδειξη αυτοτιμολόγησης θα εμφανιστούν στα Προς Αποστολή γιατί εκκρεμεί ο Χαρακτηρισμός
  • Τα έξοδα που διαβιβάζει ο εκδότης προμηθευτής, θα εμφανιστούν στα Προς Αποστολή γιατί εκκρεμεί ο Χαρακτηρισμός.

 

Για τις επιλογές που υπάρχουν στη φόρμα της Αυτόματης Αντιστοίχισης, πατήστε εδώ.

Μετασχηματισμός

Με τη διαδικασία του Μετασχηματισμού, αναφερόμαστε πρακτικά στην μετατροπή της Λογιστικής καταχώρησης σε Σύνοψη στο myDATA, έτοιμη προς διαβίβαση με τον αντίστοιχο τύπο παραστατικού, κατηγορία, χαρακτηρισμό Ε3 & ΦΠΑ και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία απαιτείται ανά περίπτωση.

Ο Μετασχηματισμός πραγματοποιείται από τις Εκκρεμότητες Λογιστικής. Αφορά περιπτώσεις συναλλαγών που θα διαβιβασούν μέσω του Λογιστικού ERP, πχ έσοδα λιανικής Ζ (μέχρι τη σύνδεση του ESEND με το myDATA) ή μη αντικριζόμενα έξοδα.

Άλλες επιλογές που υπάρχουν στον Μετασχηματισμό, πατώντας το split button:

  • Συγκεντρωτικός Μετασχηματισμός
  • Διαβίβαση Παράλειψης
  • Διαβίβαση Απόκλισης

Εξουσιοδοτήσεις στο myDATA

Στις περιπτώσεις που λόγω του ετήσιου ύψους τζίρου της επιχείρησης, απαιτείται εξουσιοδότηση σε λογιστή για την αποστολή Χαρακτηρισμών, θα πρέπει, αφού πρωτίστως ορίσετε την εξουσιοδότηση για τα ηλεκτρονικά βιβλία στην ΑΑΔΕ, να κάνετε τις εξής ενέργειες στην εφαρμογή:

  1. Στο μενού Παράμετροι – Στοιχεία Λογιστών και Νομ. Εκπροσώπων, δημιουργούμε τον εξουσιοδοτημένο Λογιστή. Κατά τη δημιουργία του, καταχωρούμε και τους κωδικούς myDATA που έχει.
  2. Έπειτα, στο μενού Παράμετροι – Κωδικοί Υπηρεσιών μέσω Ιντερνετ, τον επιλέγουμε στο αντίστοιχο πεδίο για την εξουσιοδότηση Λογιστή στο myDATA.

Ακύρωση / Αποσύνδεση / Απόρριψη

Η Ακύρωση καθώς και η Αποσύνδεση γίνονται από τα Ολοκληρωμένα. Αντιθέτως, η Απόρριψη, από τα Παραστατικά από myDATA.

ΠΡΟΣΟΧΗ! η Αποσύνδεση ΔΕΝ ακυρώνει το παραστατικό.

Πότε κάνουμε Ακύρωση

1. Σε περίπτωση που έχει σταλεί παραστατικό εσοδου με λάθος στα στοιχεία σύνοψης (στοιχεία συναλλασσόμενου, αξίες κλπ) και όχι χαρακτηρισμου.

2. Σε περίπτωση που εχει διαβιβαστεί μη αντικρυζόμενο έξοδο, με λανθασμένη σύνοψη.

3. Σε περίπτωση που έχει σταλεί το ίδιο έσοδο παραπάνω από μία φορά. Προσοχή: αν το έσοδο έχει σταλεί από το e-timologio της ΑΑΔΕ, ΔΕΝ υποστηρίζεται η δυνατότητα της ακύρωσης, παρά μόνο έκδοση πιστωτικού εφόσον χρειάζεται διόρθωση.

4. Σε περίπτωση που θέλουμε να ακυρώσουμε έσοδο που κόβουμε από το module της Τιμολόγησης, πατήστε για οδηγίες εδώ

Πότε κάνουμε Αποσύνδεση

1. Σε περίπτωση που έχει ακυρωθεί παραστατικό από τρίτη εφαρμογή και για το οποίο υπάρχει λογιστική εγγραφή την οποία θέλουμε να διαγράψουμε από τα Βιβλία, κάνουμε αποσύνδεση για να τη διαγράψουμε.

2.Σε περίπτωση που θέλουμε να κάνουμε μεταβολή της Λογιστικής εγγραφής, πχ να αλλάξουμε λογαριασμό, θα κάνουμε αποσύνδεση με το παραστατικό myDATA, αλλαγή του λογαριασμού και εκ νέου αντιστοίχιση με αποδοχή χαρακτηρισμου Λογιστικής.

3. Σε περίπτωση που θέλουμε να αλλαξουμε το χαρακτηρισμό. Η αλλαγή αυτή γίνεται από την επιλογή Παράμετροι Λογαριασμών στη διαχειριστική φόρμα myDATA.

Πότε κάνουμε Απόρριψη

Σε περίπτωση που η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν έχει πραγματοποιηθεί και έχει διαβιβαστει από τον εκδότη με λανθασμένα στοιχεία αντισυμβαλλόμενου (ο εκδότης εκ παραδρομής έβαλε λάθος συναλλασσόμενο) Για να απορρίψουμε κάτι το οποίο έχουμε χαρακτηρίσει, κάνουμε πρώτα αποσύνδεση και μετά απόρριψη από τα παραστατικά από myDATA.

Παραλείψεις / Αποκλίσεις

Πότε κάνουμε Παράλειψη Διαβίβασης

Σε περίπτωση που δεν διαβιβάστηκε το παραστατικό από τον εκδότη (δηλαδή από τον προμηθευτή) στο χρόνο που ορίζεται. Αφορά αντικρυζόμενα παραστατικά.

Για την αποστολή δεδομένων στο myDATA από Επιχειρήσεις ως Λήπτες αντικριζόμενων παραστατικών ημεδαπής σε περίπτωση παράλειψης διαβίβασης από τον Εκδότη, ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

  • Στη διαχειριστική φόρμα του myDATA, στις Εκκρεμότητες Λογιστικής (Έξοδα) και συγκεκριμένα στο button Μετασχηματισμός επιλέγετε Διαβίβαση Παράλειψης
  • Ορίζετε τον τύπο παραστατικού, την κατηγορία και τους χαρακτηρισμούς ανά περίπτωση και πατάτε ΟΚ.
  • Στα Προς Αποστολή τα παραστατικά είναι με Τύπο Απόκλισης: Διαβίβαση Παράλειψης από Λήπτη. Η ένδειξη αυτή εμφανίζεται στα Πρόσθετα στοιχεία των παραστατικών κάνοντας διπλό click, καθώς και σε ξεχωριστή στήλη στη διαχειριστική φόρμα myDATA.

♦ Έχετε τη δυνατότητα να κάνετε «Μαζική Διαβίβαση Παραλείψεων» μέσα από το μενού  «Έλεγχος myDATA», στο tab «Εργασίες» – «Έλεγχος Αποκλίσεων», επιλέγοντας στα Δεδομένα Ανάκτησης -> «Παραστατικά myDATA- Εκκρεμότητες Λογιστικής»

Πότε κάνουμε διαβίβαση Απόκλισης

Σε περίπτωση που υπάρχει διαφορά στην καθαρή αξία ή/και στο ΦΠΑ μεταξύ της διαβίβασης του εκδότη και της δικής μας καταχωρησης του εξόδου. Η απόκλιση που δέχεται η ΑΑΔΕ είναι μέχρι +/- 0,05 (5 λεπτά) στην Καθαρή Αξία και μέχρι +/- 0,05 (5 λεπτά) στην αξία ΦΠΑ.

  • Στα Παραστατικά από myDATA (Έξοδα), επιλέγετε το παραστατικό και πραγματοποιείτε Απόκλιση παραστατικού από το Split button Απόρριψη.
  • Στη συνέχεια, από τις Εκκρεμότητες Λογιστικής κάνετε Μετασχηματισμό επιλέγοντας Διαβίβαση Απόκλισης.
  • Ορίζετε τον τύπο παραστατικού, την κατηγορία και τους χαρακτηρισμούς ανά περίπτωση και πατάτε ΟΚ.
  • Στα Προς Αποστολή τα παραστατικά είναι με Τύπο Απόκλισης: Διαβίβαση Απόκλισης από Λήπτη. (εικ.1) Η ένδειξη αυτή εμφανίζεται στα Πρόσθετα στοιχεία των παραστατικών κάνοντας διπλό click, καθώς και σε ξεχωριστή στήλη στη διαχειριστική φόρμα myDATA. Επιπλέον, πριν την αποστολή θα πρέπει να να οριστεί και το συσχετιζόμενο παραστατικό που προηγουμένως έχει απορριφθεί. (εικ.2)
  • εικ.1:               εικ.2:  

Εναλλακτικά, μπορείτε να στείλετε Αποκλίσεις μέσα από τη φόρμα της αντιστοίχισης, όπως φαίνεται στην εικόνα:

Με το πλήκτρο “Διαβίβαση Απόκλισης myDATA”, ουσιαστικά πραγματοποιούνται όλα τα παραπάνω βήματα αυτόματα.

Παράμετροι Λογαριασμών

Στο συγκεκριμένο μενού μπορείτε να βρείτε λογαριασμούς λογιστικής, στους οποίους πραγματοποιήσατε κάποια μεταβολή στους προτεινόμενους χαρακτηρισμούς myDATA ή συμπληρώσατε κάποιο απαιτητό πεδίο για να προχωρήσει η διαδικασία μετασχηματισμού/χαρακτηρισμού. Λογαριασμοί που δεν εμφανίζονται στη λίστα, ακολουθούν την πρότυπη παραμετροποίηση σύμφωνα με το πεδίο εντύπου Ε3 στην καρτέλα τους. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα αντιγραφής λογαριασμών από εταιρεία, για να αντιγράψετε την παραμετροποίηση που υπάρχει ήδη σε μία άλλη εταιρεία.

Έλεγχος Ε3 - myDATA

Στον Έλεγχο myDATA, καθώς και κατά τον υπολογισμό του εντύπου Ε3, υπάρχει δυνατότητα ελέγχου διαφορών με το myDATA καθώς επίσης και αυτόματη αποστολή Τακτοποιητικών για Έσοδα και Έξοδα.

Για τη συγκεκριμένη διαδικασία άντλησης και ελέγχου διαφορών, καθώς και της αποστολής Τακτοποιητικών, πατήστε εδώ.

 

Επιπλέον ερωτήσεις – απαντήσεις θα βρείτε στην ειδική ενότητα του Knowledge Base για το mydata πατώντας εδώ.

 

Το βρήκες χρήσιμο?

Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!