Video Guides

Εργάνη ΙΙ :Το νέο Πληροφοριακό Σύστημα για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.

Τελ. Ενημέρωση: 11/01/24, 13:20 | Top Άρθρα, ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ

LIVE ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ – ΕΡΓΑΝΗ II – ΨΗΦΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.Τι είναι το ΕΡΓΑΝΗ II και πώς συνδέεται με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;

Το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ αναβαθμίστηκε σε Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ II, αποτελώντας τη βάση για τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση 49758/2022, για την εποπτεία της αγοράς εργασίας και την ομαλή εισαγωγή στη χρήση Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, οι εργοδότες-επιχειρήσεις που απασχολούν εργαζομένους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας ή που απασχολούν δανειζόμενο προσωπικό υποβάλλουν στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ το έντυπο της Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης – Οργάνωση Χρόνου Εργασίας, καθώς και το έντυπο της «Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας» (Ψηφιακό Ωράριο). Επιπρόσθετα, οι εργοδότες-επιχειρήσεις ενεργοποιούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας για όλους τους εργαζομένους τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.


2.Ποιά νέα έντυπα ενσωματώθηκαν στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ II;

  • Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης – Οργάνωση Χρόνου Εργασίας
  • Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά Ημέρα (ψηφιακό ωράριο)
  • Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Σταθερό Εβδομαδιαίο (ψηφιακό ωράριο)
  • Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Άδειες
  • Δήλωση έναρξης/λήξης εργασίας εργαζομένων (ψηφιακή κάρτα)

3.Tι αφορά το κάθε έντυπο και ποια στοιχεία αποστέλλονται;

1) Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης – Οργάνωση Χρόνου Εργασίας (Απογραφή): Περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία που αφορούν την οργάνωση του χρόνου εργασίας: Συμβατικές εβδομαδιαίες ώρες πλήρους απασχόλησης Σύστημα Απασχόλησης (5ήμερη/6ήμερη) Στοιχεία Διαλείμματος, Δυνατότητα Ευέλικτης Προσέλευσης

2 )Οργάνωση χρόνου Εργασίας (Σταθερό/Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά ημέρα): Περιλαμβάνει το ωράριο εργασίας του εργαζόμενου σε ψηφιακή μορφή και όχι σε μορφή κειμένου. Με την εφαρμογή του παραπάνω εντύπου κάθε αλλαγή του προγράμματος εργασίας για τους εργαζόμενους αυτούς, παύει να δηλώνεται εφεξής με τον Ε4 Συμπληρωματικό Ωραρίου.

3) Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Άδειες: Υποβάλλεται δήλωση των χορηγούμενων αδειών απογραφικά 4) Δήλωση έναρξης/λήξης εργασίας εργαζομένων: Αποστέλλονται οι κινήσεις εισόδου και εξόδου των εργαζομένων


4.Μέχρι πότε πρέπει να ολοκληρώσουν την απογραφή οι επιχειρήσεις;

• Οι Τράπεζες καθώς και τα σουπερ μάρκετ με σύνολο εργαζομένων άνω των 250 είχαν υποχρέωση να απογραφούν μέχρι 01/10.

• Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα πρέπει να ακολουθήσουν την παραπάνω διαδικασία σταδιακά από 01/11/2022 και να την έχουν ολοκληρώσει ως 30/11/2022 (με τις ως τώρα ανακοινώσεις στις 23.9.2022)


5.Σε περίπτωση που ο Ε4 Ετήσιος Πίνακας Προσωπικού λάβει παράταση μετά τις 31/10/2022 ποια υποβολή πρέπει να γίνει πρώτα, του Ε4 Ετήσιου Πίνακα ή της Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης (απογραφή);

Εάν η υποβολή του Ε4 Ετήσιου Πίνακα Προσωπικού παραταθεί μετά τις 31/10/2022 και εφόσον η απογραφή των επιχειρήσεων της Β φάσης άρχεται στις 1/11/2022, προτείνεται να αποσταλεί πρώτα ο Ε4 Ετήσιος Πίνακας Προσωπικού και μετέπειτα το έντυπο της απογραφής.

6. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της Απογραφής τι βήματα ακολουθώ;

Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής του εργαζόμενου γεννάται η υποχρέωση της υποβολής της δήλωσης της Οργάνωσης Χρόνου Εργασίας του εργαζόμενου, δηλαδή της υποβολής του σταθερού ή του μεταβαλλόμενου ωραρίου. Η υποχρέωση ξεκινάει από την Ημερομηνία Αναφοράς και έπειτα.Εφεξής, δεν θα χρησιμοποιείται η διαδικασία υποβολής Ε4 – Συμπληρωματικό Ωραρίου ούτε θα επιτρέπεται να συμπληρωθεί ωράριο για τον εργαζόμενο με άλλον Πίνακα Προσωπικού Ε4

7.Πότε είμαι υπόχρεος να αποστείλω το έντυπο των Αδειών στο Εργάνη και ποιες οι προθεσμίες Υποβολής;

Εφόσον ολοκληρωθεί η απογραφή των εργαζομένων με την υποβολή της Ψηφιακής Οργάνωσης Χρόνου (Σταθερού/Μεταβαλλομενου Ωραρίου) ξεκινά η υποχρέωση υποβολής του εντύπου των Αδειών απολογιστικά, έως τις 10 του επόμενου μήνα.Η συγκεκριμένη υποβολή δεν έχει τεθεί ακόμη σε λειτουργία από ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

8.Ποιες είναι οι προθεσμίες ένταξης των επιχειρήσεων στην Ψηφιακή Κάρτα;

• Για τα σούπερ Μάρκετ με άνω τους 250 εργαζόμενους και για τις Τράπεζες οι κινήσεις εσόδου – εξόδου πρέπει να αποστέλλονται από 01/07

•Όσον αφορά την υπαγωγή των υπολοίπων επιχειρήσεων στον Μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας αυτό θα πραγματοποιηθεί σταδιακά ανά κλάδο οικονομικής δραστηριότητος ή/και ανά πλήθος εργαζομένων που απασχολούν, θα ακολουθήσουν νεότερες οδηγίες από το υπουργείο.


9.Για ποιους εργαζόμενους αποστέλλονται οι κινήσεις Εισόδου – Εξόδου στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ II;

Για όλους τους εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας και φυσική παρουσία στο τόπο παροχής εργασίας. Επομένως, εάν κάποιος απασχολείται με τηλεργασία δεν αποστέλλουμε τις κινήσεις εισόδου- εξόδου για τον συγκεκριμενο εργαζόμενο στο Εργάνη, καθώς και για τα διευθυντικά στελέχη

10.Πότε υποβάλλεται το έντυπο της Oργάνωσης Χρόνου εργασίας;

Τα στοιχεία του ωραρίου υποβάλλονται σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζομένους που αφορούν. Σε περίπτωση μεταβολής τα στοιχεία υποβάλλονται πριν την μεταβολή

11. Mετά την ολοκλήρωση της Απογραφής τι κάνουμε σε περίπτωση νέας πρόσληψης;

Σε κάθε νέα πρόσληψη διενεργούμενη μετά την ημερομηνία απογραφής τα εν λόγω στοιχεία συμπληρώνονται στο έντυπο Ε3 στο οποίο επιπλέον προστίθεται και πεδίο ώρας αποχώρησης κατά την 1η μέρα πρόσληψης έτσι ώστε να διαμορφώνεται ωράριο για την 1η μέρα

12. Πότε χρησιμοποιώ την επιλογή του Σταθερού Εβδομαδιαίου Ωραρίου;

Για περιπτώσεις εργαζομένων που έχουν σταθερό εβδομαδιαίο ωράριο (όχι βάρδιες) π.χ. κάθε μέρα 09:00 – 17:00, τότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί το «Σταθερό Εβδομαδιαίο».

13. Πότε χρησιμοποιείται το Μεταβαλλόμενο Ωράριο/Τροποποίηση ανά ημέρα;

Για περιπτώσεις εργαζομένων που έχουν σταθερό ωράριο αλλά προκύπτει μία έκτακτη αλλαγή για μία ημέρα και για περιπτώσεις εργαζομένων με κυλιόμενες βάρδιες τότε θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η υποβολή του Μεταβαλλόμενου Ωραρίου

14. Εάν κάνουμε πολλές υποβολές για τον ίδιο εργαζόμενο εντός της ίδιας ημέρας ποια υποβολή ισχύει;

Σε κάθε περίπτωση ισχύει η πιο πρόσφατη δήλωση ωραρίου για κάθε ημέρα εφαρμογής. Για παράδειγμα αν υποβληθούν για την ίδια ημέρα και τον ίδιο εργαζόμενο 10 διαφορετικές δηλώσεις ωραρίου, η εικόνα του εργαζομένου στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ θα έχει την τελευταία υποβολή

15. Εάν το ωράριο έχει ξεκινήσει μπορώ να κάνω αλλαγή στο ωράριο;

Αν το ωράριο του εργαζόμενου έχει ξεκινήσει τότε μπορεί να γίνει αλλαγή του τρέχοντος ωραρίου μόνο όσον αφορά τη λήξη του (αφορά περιπτώσεις μερικής απασχόλησης).

16. Μέσα σε πόση ώρα πρέπει να αποσταλλούν οι κινήσεις εισόδου εξόδου στο Εργάνη;

Οι κινήσεις εισόδου – εξόδου πρέπει να αποσταλούν εντός 15 λεπτών

17. Τι γίνεται σε περίπτωση εκπρόθεσμής Υποβολής (μετά από 15 λεπτά);

Η εκπρόθεσμη υποβολή αποστέλλεται ορίζοντας αιτιολογία εκπρόθεσμου μια από τις παρακάτω:

i. Πρόβλημα στην Ηλεκτροδότηση/Τηλεπικοινωνίες

ii. Πρόβλημα στα συστήματα του εργοδότη

iii. Πρόβλημα σύνδεσης με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ II.

Σημειώνουμε ότι σε περίπτωση αδυναμίας διαβίβασης στοιχείων κάρτας εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ λόγω ανωτέρας βίας ή αντικειμενικής αδυναμίας που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του εργοδότη, ο εργοδότης υποχρεούται να ειδοποιήσει αμέσως με κάθε πρόσφορο τρόπο την οικεία Επιθεώρηση Εργασίας. Την ίδια υποχρέωση έχει ο εργοδότης και μόλις λήξει η συγκεκριμένη αδυναμία.

 

18. Δεν έχω προχωρήσει σε απογραφή εργαζομένων της επιχείρησής μου και έχω νέα πρόσληψη εργαζομένου, πρέπει υποχρεωτικά στο έντυπο Ε3 να επιλέξω στο πεδίο ψηφιακή οργάνωση χρόνου εργασίας=ΝΑΙ;

Από την ημερομηνία υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού ωραρίου (1/12/2022), σε κάθε νέα πρόσληψη υποχρεωτικά θα πρέπει το πεδίο «Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας» να συμπληρώνεται με ΝΑΙ και να αποστέλλεται αυθημερόν το Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο Ωράριο

 

19. Σε ποια περίπτωση εμφανίζεται μήνυμα εκπρόθεσμης υποβολής κατά την αποστολή του ψηφιακού Ωραρίου (Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο) στο Π.Σ Εργάνη, ενώ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της απογραφής;

Για την υποβολή του ωραρίου ισχύει η προαναγγελία. Αν το ωράριο του εργαζόμενου έχει ξεκινήσει δεν μπορεί να υποβληθεί. Για αυτό το λόγο προτείνεται η απογραφή και το ψηφιακό Ωράριο (Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο) να αποστέλλονται με ημερομηνία έναρξης / αναφοράς την επόμενη ημέρα από την ημερομηνία συστήματος και υποχρεωτικά μέχρι 30/11/2022.

 

20. Τα διευθυντικά στελέχη πρέπει να ενταχθούν στην ψηφιακή οργάνωση χρόνου εργασίας;

Τα «Διευθυντικά Στελέχη» απογράφονται κανονικά εφόσον πρόκειται για εργαζόμενους με εξαρτημένη σχέση εργασίας αλλά δεν χρειάζεται να δηλωθεί ψηφιακό ωράριο απασχόλησης. Πιο συγκεκριμένα για τους εργαζόμενους οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια με βάση τα οποία χαρακτηρίζονται ως Διευθυντικά Στελέχη, δεν θα δηλωθεί ωράριο απασχόλησης, από τον εργοδότη, όντας εξαιρούμενοι από τα χρονικά όρια εργασίας.

 

21. Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω για την ένταξη εργαζομένου στην ψηφιακή οργάνωση χρόνου εργασίας ;

Βήμα 1o : (Αφορά περιπτώσεις εργαζομένων  με σταθερό εβδομαδιαίο ωράριο)

 Μετατροπή σταθερών ωραρίων σε ψηφιακά από το μενού HRM(Διαχείριση)/Διαχείριση Μαζικών Ενεργειών/Ανάθεση ψηφιακού/Μετατροπή ωραρίου εργασίας σε ψηφιακό.

Βήμα 2o : (Αφορά τις περιπτώσεις εργαζομένων με κυλιόμενες βάρδιες)

Εισαγωγή μεταβαλλόμενων ωραρίων στην καρτέλα εργαζομένου(tab 3. Eργασιακά/Ωράριο, καρτέλα ωράριο εργασίας).

Σημείωση :Το βήμα παραλείπεται αν δεν έχετε βάρδιες

Βήμα 3ο :Αποστολή δήλωσης απογραφής  από το μενού Εκτυπώσεις/Επιθεώρησης εργασίας/Ψηφιακή οργάνωση χρόνου εργασίας/ Απογραφή οργάνωσης χρόνου εργασίας

Βήμα 4ο :Αποστολή  ψηφιακού ωραρίου (Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο) από το μενού Εκτυπώσεις/Επιθεώρησης εργασίας/Ψηφιακή οργάνωση χρόνου εργασίας/ Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο

 

22.Πως δηλώνεται το διάλειμμα σε σχέση με το ωράριο εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ;

Το διάλειμμα δηλώνεται στο έντυπο «Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης» επιλέγοντας:

α. Την αντίστοιχη τιμή ΝΑΙ/ΟΧΙ στο πεδίο «ΕΝΤΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ»

β. Θέτοντας τα λεπτά στο πεδίο «ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ» (απαιτούνται πλέον τέσσερις (4) [αντί για έξι (6) που ίσχυε πριν] ώρες ημερήσιας εργασίας για τη χορήγηση του διαλείμματος

Στη δήλωση του ωραρίου απασχόλησης του εργαζόμενου είτε με «Σταθερό Εβδομαδιαίο» είτε με «Μεταβαλλόμενο/ Τροποποιούμενο ανά Ημέρα» συμπληρώνεται το συμβατικό ωράριο απασχόλησης ανεξάρτητα αν το διάλειμμα είναι εντός ή εκτός ωραρίου, αν δηλαδή παρατείνει ή όχι το ωράριο εργασίας.

Παράδειγμα: Εργαζόμενος πλήρως απασχολούμενος με εβδομαδιαία ωράριο ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 09:00 – 17:00 και με διάλειμμα 20 λεπτών ΕΚΤΟΣ ωραρίου θα δηλωθεί ως εξής:

  • Στο Έντυπο «Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης» συμπληρώνεται Στο Πεδίο ΕΝΤΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ: ΟΧΙ
  • Στο Πεδίο ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: 20
  • Στο Έντυπο Οργάνωσης χρόνου Εργασίας «Σταθερό Εβδομαδιαίο» ή «Μεταβαλλόμενο / Τροποποιούμενο ανά Ημέρα» συμπληρώνεται το συμβατικό ωράριο για κάθε ημέρα εργασίας: 09:00 – 17:00 και όχι 09.00 – 17:20

 

Το βρήκες χρήσιμο?

Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!