Video Guides

Αλλαγές με την έκδοση 22.12.3.0

Τελ. Ενημέρωση: 5/01/23, 09:31 | Εκδόσεις Εφαρμογής

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ

Ενσωμάτωση όλων των απαραίτητων αλλαγών σχετικά με τον υπολογισμό ημερών ασφάλισης & και την απεικόνιση της ασφάλισης στην Α.Π.Δ. των Μελών Δ.Σ. Ανωνύμων Εταιρειών και Αγροτικών Συνεταιρισμών για αμοιβές που λαμβάνουν από 1/1/2020 και μετέπειτα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο 40/2022 του e – Ε.Φ.Κ.Α., αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του χρόνου ασφάλισης από 1/1/2020.

Προσοχή, ως πρώτη εφαρμογή της εγκυκλίου 40/2022 μέσω της διαδικτυακής υποβολής Α.Π.Δ. e – Ε.Φ.Κ.Α. (Κοινών Επιχειρήσεων) ορίζεται η μισθολογική περίοδος του Δεκεμβρίου 2022 (12/2022).

Στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά του εργαζόμενου θα πρέπει να γίνει καταχώρηση ΚΑΔ – Κωδικός Ειδικότητας – Πακέτο Κάλυψης – Ομάδα Ταμείου σύμφωνα με τις αλλαγές της εγκυκλίου 40/2022 του e – Ε.Φ.Κ.Α. που ενσωματώνονται με τη νέα έκδοση 22.12.2.0:

  • Εισαγωγή του ΚΑΔ: 620 «Μέλη Δ.Σ. Ανωνύμων Εταιριών και Αγροτικών Συνεταιρισμών, εφόσον λαμβάνουν αμοιβή» (ο ΚΑΔ παραμένει ο ίδιος σε σχέση με την προϊσχύουσα καταχώρηση της ασφάλισης για τα Μέλη Δ.Σ.). Σημειώνεται βέβαια ότι πρώτα θα πρέπει να γίνει η εισαγωγή του συγκεκριμένου ΚΑΔ στα Ασφαλιστικά της καρτέλας της εταιρίας.
  • Εισαγωγή του νέου Κωδικού Ειδικότητας:
  • «1071» με λεκτική περιγραφή: «Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε. αποκλειστικά για αμοιβές Δ.Σ. που λαμβάνουν»
  • Εισαγωγή του Πακέτου Κάλυψης (εισάγεται αυτόματα με βάση τον συνδυασμό ΚΑΔ-ΚΩΔΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ)
  • «71» με λεκτική περιγραφή: «Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε. και Αγροτικών Συνεταιρισμών, εφόσον λαμβάνουν αμοιβή»
  • Εισαγωγή της Ομάδας Ταμείου:
  • «071 – ΕΦΚΑ – Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε. και Αγροτικών Συνεταιρισμών»

Σημείωση: Η νέα κωδικοποίηση ΚΑΔ – Ειδικότητα – ΚΠΚ βάσει εγκυκλίου 40/2022 διαφέρει μόνο ως προς τον κωδικό ειδικότητας (001071) σε σχέση με την εγκύκλιο 4/2017.

Για Μέλη Δ.Σ. υπαγόμενα στην ασφάλιση του Τ.Ε.Κ.Α. χρησιμοποιείται η ακόλουθη κωδικοποίηση:

  • ΚΑΔ = 620
  • ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ = 1071
  • ΕΙΔΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤ. ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ = 9
  • ΠΑΚΕΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ = 1107
  • ΟΜΑΔΑ ΤΑΜΕΙΟΥ = 1107 & 4169 – Μέλη ΔΣ Α.Ε. και Αγροτικών Συνεταιρισμών, εφόσον λαμβάνουν αμοιβή & ΤΕΚΑ

Στην περίπτωση αυτή, ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει και το κουμπί  έτσι ώστε να συμπληρωθούν αυτόματα ο 2ος ΚΑΔ, ο Κωδ. Ειδ. 2ου ΚΠΚ & το 2ο Πακέτο Κάλυψης, σύμφωνα με τα οριζόμενα της εγκυκλίου 40/2022:

  • 2ος ΚΑΔ = 83
  • ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 2ου ΚΠΚ: 753
  • 2o ΠΑΚΕΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ = 4169

Αλλαγές στον υπολογισμό της μισθοδοσίας

Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στην εφαρμογή αφορούν τον υπολογισμό των ημερών ασφάλισης, καθώς και την απεικόνιση στην ΑΠΔ σύμφωνα με την εγκύκλιο 40/2022.

Εφόσον, το ποσό της ασφαλιστικής εισφοράς που καταβλήθηκε, αντιστοιχεί ή υπερβαίνει το ποσό εισφοράς επί του εκάστοτε ισχύοντος βασικού μισθού μισθωτού, θεωρείται ότι ο ασφαλισμένος έχει συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) ημέρες ασφάλισης τον μήνα.

Σε περίπτωση που το ποσό της ασφαλιστικής εισφοράς υπολείπεται του ποσού της εισφοράς επί του βασικού μισθού μισθωτού, ο χρόνος ασφάλισης, κατά μήνα, προκύπτει από το πηλίκο της καταβληθείσας ασφαλιστικής εισφοράς, δια του ποσού εισφοράς, επί του βασικού μισθού μισθωτού, πολλαπλασιαζόμενο, επί 25.

– Ως ποσό ασφαλιστικής εισφοράς θεωρείται το ποσό που αντιστοιχεί στον κλάδο κύριας σύνταξης (20%)

– Η μηνιαία εισφορά αποτελεί το γινόμενο: Μηνιαία αμοιβή x 20%

ΠΡΟΣΟΧΗ: Εάν, από τον υπολογισμό των ημερών ασφάλισης προκύπτει αριθμός με δεκαδικό μέρος, τότε, το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο στρογγυλοποιείται ως προς το πρώτο δεκαδικό ψηφίο και αυτό ως προς την ακέραιη μονάδα, με τις τιμές 0 έως 4 να στρογγυλοποιούνται προς τα κάτω και τις τιμές 5 έως 9 προς τα πάνω (π.χ. 17,27 στρογγυλοποιείται σε 17 ημέρες ασφάλισης, ενώ 17,45 σε 18 ημέρες ασφάλισης). Στην εφαρμογή, κατά τον υπολογισμό μισθοδοσίας, διακρίνουμε 2 περιπτώσεις:

  • όταν η αμοιβή επιμερίζεται σε μία περίοδο και οι ημέρες ασφάλισης < 25 ή
  • όταν η αμοιβή επιμερίζεται σε περισσότερες της μίας περιόδου (π.χ. τρίμηνο, εξάμηνο), τότε εμφανίζεται το παρακάτω μήνυμα:

Παράδειγμα αμοιβής που αφορά αποκλειστικά τον μήνα αναφοράς

Για παράδειγμα, υπολογισμός ημερών ασφάλισης για αμοιβή που αφορά αποκλειστικά την περίοδο Δεκέμβριος 2022.

  • Μεικτά = 500€
  • Αποδοχές Εισφορών = 500€
  • Ποσό ασφαλ. εισφοράς = 500 x 20% = 100€
  • Ποσό ασφαλ. εισφοράς κατώτατου = 713 x 20% = 142,60€
  • Ημέρες ασφάλισης = (100 / 142,60) x 25 = 17,53 άρα 18

Σε περίπτωση που το ποσό ασφαλ. εισφοράς >= ποσό ασφαλ. εισφοράς κατώτατου, τότε οι ημέρες ασφάλισης θα είναι 25.

Στην ΑΠΔ η απεικόνιση της ασφάλισης γίνεται σύμφωνα με την εγκύκλιο 40/2022. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ανωτέρω παράδειγμα:

  • Στο πεδίο «33»: «Μισθολογική περίοδος»: ο μήνας που αφορά η δηλωθείσα αμοιβή, ο οποίος ΔΕΝ μπορεί να διαφέρει του μήνα αναφοράς, δηλαδή 12/2022
  • Στο πεδίο «34»: «Από Ημερομηνία Απασχόλησης»: η πρώτη ημέρα του μήνα που αφορά η δηλωθείσα αμοιβή, ο οποίος ΔΕΝ μπορεί να διαφέρει του μήνα αναφοράς, δηλαδή 1/12/202
  • Στο πεδίο «35»: «Έως Ημερομηνία Απασχόλησης»: η τελευταία ημέρα του μήνα που αφορά η δηλωθείσα αμοιβή, ο οποίος ΔΕΝ μπορεί να διαφέρει του μήνα αναφοράς, δηλαδή 31/12/2022

ΠΡΟΣΟΧΗ: στα πεδία «34»: «Από Ημερομηνία Απασχόλησης» και «35»: «Έως Ημερομηνία Απασχόλησης», υποχρεωτικά συμπληρώνονται τιμές του μήνα αναφοράς (πεδίο «33» «Μισθολογική περίοδος») (όχι κενό ή τιμή διάφορη της τιμής του μήνα αναφοράς)

  • Στο πεδίο «36»: «Τύπος Αποδοχών» (Τ.Α.) της Α.Π.Δ. e – Ε.Φ.Κ.Α. καταχωρείται: Τύπος Αποδοχών «194»: «Αμοιβές Μελών Δ.Σ. Ν.4670/2020», ο οποίος επιδέχεται την καταχώρηση μέχρι και 25 ημερών ασφάλισης
  • Στο πεδίο «37»: «Ημέρες Ασφάλισης» γίνεται καταχώρηση σύμφωνα με τα οριζόμενα της εγκυκλίου 40/2022, δηλαδή 18
  • Στο πεδίο «39»: «Αποδοχές»: το ποσό της αμοιβής του μήνα αναφοράς, δηλαδή 500€

Παράδειγμα αμοιβών περιόδου μεγαλύτερης του μήνα αναφοράς όχι πέραν του προηγούμενου έτους

Για παράδειγμα, υπολογισμός ημερών ασφάλισης σε περίπτωση εφάπαξ αμοιβής τον Δεκέμβριο 2022 για συμμετοχή σε Δ.Σ. που αφορά το χρονικό διάστημα από 1/1/2022 έως 30/6/2022.

  • Μεικτά = 2.000€
  • Αποδοχές Εισφορών = 2.000€

Το προαναφερθέν ποσό εφάπαξ αμοιβής επιμερίζεται στον αριθμό των αντίστοιχων μισθολογικών περιόδων (μηνών) Συνεπώς, 2.000,00€/6 μήνες = 333,33€. Στη συνέχεια, υπολογίζονται οι ημέρες ασφάλισης αυτοτελώς ανά μισθολογική περίοδο (ανά μήνα) σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην εγκύκλιο 40/2022.

Για τους μήνες 01/2022, 02/2022, 03/2022, 04/2022 έχουμε:

  • Ποσό ασφαλ. εισφοράς = 333,33 x 20% = 66,66€
  • Ποσό ασφαλ. εισφοράς κατώτατου = 663 x 20% = 132,60€
  • Ημέρες ασφάλισης = (66,66 / 132,60) x 25 = 12,5 άρα 13 για κάθε μήνα

Για τους μήνες 05/2022 και 06/2022:

  • Ποσό ασφαλ. εισφοράς = 333,33 x 20% = 66,66€
  • Ποσό ασφαλ. εισφοράς κατώτατου = 713 x 20% = 142,60€
  • Ημέρες ασφάλισης = (66,66 / 142,60) x 25 = 11,68 άρα 12 για κάθε μήνα

Συνεπώς, οι συνολικές ημέρες ασφάλισης είναι 76.

Στην ΑΠΔ η απεικόνιση της ασφάλισης γίνεται σύμφωνα με την εγκύκλιο 40/2022. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ανωτέρω παράδειγμα:

  • Στο πεδίο «33»: «Μισθολογική περίοδος»: ο μήνας καταβολής της εφάπαξ αμοιβής για Δ.Σ., ο οποίος ΔΕΝ μπορεί να διαφέρει του μήνα αναφοράς, δηλαδή 12/2022
  • Στο πεδίο «34»: «Από Ημερομηνία Απασχόλησης»: η πρώτη ημέρα του πρώτου μήνα της περιόδου που αφορά η εφάπαξ αμοιβή, δηλαδή 1/1/2022
  • Στο πεδίο «35»: «Έως Ημερομηνία Απασχόλησης»: η τελευταία ημέρα του τελευταίου μήνα της περιόδου που αφορά η εφάπαξ αμοιβή, δηλαδή 30/6/2022

ΠΡΟΣΟΧΗ: στα πεδία «34»: «Από Ημερομηνία Απασχόλησης» και «35»: «Έως Ημερομηνία Απασχόλησης», υποχρεωτικά συμπληρώνονται τιμές των μηνών της περιόδου που αφορά η εφάπαξ αμοιβή, με τον περιορισμό οι τιμές να αφορούν αποκλειστικά το ίδιο έτος και μέχρι ένα έτος πριν από το έτος της δήλωσης (δηλαδή της τιμής του πεδίου «33» μήνας αναφοράς, ο οποίος, ως προαναφέρθηκε, αντιστοιχεί στο μήνας καταβολής της εφάπαξ αμοιβής). Συνεπώς, τα πεδία «34» και «35» σε καμία περίπτωση ΔΕΝ παραμένουν κενά ή δέχονται τιμή διάφορη των τηρούμενων προδιαγραφών ως αυτές προαναφέρθηκαν.

  • Στο πεδίο «36» «Τύπος Αποδοχών» (Τ.Α.) της Α.Π.Δ. e – Ε.Φ.Κ.Α. καταχωρείται: Τύπος Αποδοχών «294»: «Εφάπαξ Αμοιβή Μελών Δ.Σ. μέχρι προηγούμενο έτος Ν.4670/2020», ο οποίος επιδέχεται την καταχώρηση ημερών ασφάλισης, περισσότερων των 25 ημερών ασφάλισης, αναλόγως των δηλωθεισών τιμών στα πεδία «34» και «35» της Α.Π.Δ. (με μέγιστο αριθμό ημερών ασφάλισης: 50 στο δίμηνο, 150 στο εξάμηνο, 300 στο δωδεκάμηνο) όπως αυτές προκύπτουν σύμφωνα με την εγκύκλιο 40/2022, ανά μισθολογική περίοδο (μήνα).
  • Στο πεδίο «37» «Ημέρες Ασφάλισης» γίνεται καταχώρηση σύμφωνα με την εγκύκλιο 40/2022, δηλαδή 76.
  • Στο πεδίο «39» «Αποδοχές»: το ποσό της εφάπαξ αμοιβής της περιόδου που αναφέρεται στα πεδία «34»: «Από Ημερομηνία Απασχόλησης» και «35»: «Έως Ημερομηνία Απασχόλησης» της Α.Π.Δ., δηλαδή 2.000€

Επισημαίνεται ότι στην προκειμένη περίπτωση η απεικόνιση των ημερών ασφάλισης στον λογαριασμό του ασφαλισμένου πραγματοποιείται με μία εγγραφή/ενημέρωση συνολική των ημερών στον μήνα αναφοράς.

Περίπτωση ήδη υπολογισμένης περιόδου Δεκεμβρίου 2022 βάσει της κωδικοποίησης της εγκυκλίου 4/2017

Σημείωση: Στην περίπτωση που έχει υπολογιστεί η μισθοδοσία του Δεκεμβρίου 2022 με την κωδικοποίηση της εγκυκλίου 4/2017, ο χρήστης πρέπει, στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά του εργαζόμενου, να προβεί στην καταχώρηση της κωδικοποίησης βάσει της εγκυκλίου 40/2022 και ύστερα μέσω του  να μεταφέρει μόνο τα στοιχεία της νέας κωδικοποίησης στην περίοδο του Δεκεμβρίου.

Αν δεν γίνει η διαδικασία μέσω του  τότε ο χρήστης πρέπει να καταχωρήσει χειροκίνητα στην περίοδο τη νέα κωδικοποίηση βάσει της εγκυκλίου 40/2022.

Στη συνέχεια πρέπει, προκειμένου να υπολογιστούν οι ορθές ημέρες ασφάλισης που θα εμφανιστούν στην Α.Π.Δ., να πραγματοποιηθεί επανυπολογισμός κρατήσεων μέσω του κουμπιού:

Διευκρινίζεται, ότι η εγκύκλιος 40/2022 έχει εφαρμογή από 01.01.2020. Για μισθολογικές περιόδους από 01.01.2020 έως 30.11.2022, ο προσδιορισμός των ημερών ασφάλισης των εν λόγω προσώπων γίνεται από τις κατά τόπο αρμόδιες υπηρεσίες ασφάλισης – εσόδων του Φορέα (της έδρας του εργοδότη ή της διεύθυνσης κατοικίας του ασφαλισμένου) μέσω της γνωστής διαδικασίας Δελτίων Μεταβολής Στοιχείων Ασφάλισης (Δ.Μ.Σ.Α.).

 

 

Ενσωμάτωση όλων των απαραίτητων αλλαγών σχετικά με την αύξηση της διάρκειας της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας (ειδική άδεια ΟΑΕΔ) από τους 6 στους 9 μήνες. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το άρθρο 43 του Ν.4997/2022, αυξήθηκε η διάρκεια της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας από τους 6 στους 9 μήνες. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ανωτέρω άρθρου ξεκινά από τις 25/11/2022 και καταλαμβάνει επίσης τις εργαζόμενες δικαιούχους που, έστω και κατά την ημερομηνία αυτή, έκαναν χρήση της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας. Δηλαδή, δικαιούνται να επωφεληθούν της νέας ρύθμισης ακόμη και οι εργαζόμενες που στις 25/11/2022 είχαν την τελευταία ημέρα της ως άνω άδειας, σύμφωνα με το προγενέστερο καθεστώς που προέβλεπε την 6μηνη διάρκειά της.

Αλλαγές στην εφαρμογή

Αρχικά, στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά της καρτέλας της εργαζόμενης, μετονομάστηκε το πεδίο της ειδικής άδειας του ΟΑΕΔ σε «ΟΑΕΔ 9μηνη άδεια». Σχετικά με την καταχώρηση της ειδικής άδειας του ΟΕΑΔ στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά της εργαζόμενης, από την ημερομηνία 26/5/2022 και έπειτα, η διάρκεια θα είναι 9 μηνών και όχι 6, δεδομένου ότι για άδεια που τυχόν ξεκίνησε στις 26/5/2022, η λήξη (πριν την παράταση) θα ήταν 25/11/2022 (έναρξη ισχύος του Ν.4997/2022), οπότε και σύμφωνα με την εγκύκλιο 123756/2022 του Υπουργείου Εργασίας, θα πρέπει να παραταθεί κατά 3 μήνες.

Για τις ήδη καταχωρημένες άδειες του ΟΑΕΔ, των οποίων η 6μηνη διάρκεια ήταν ενεργή κατά τις 25/11/2022, ο χρήστης ενημερώνεται, κατά το άνοιγμα της εφαρμογής, και στη συνέχεια στην ίδια φόρμα επιλέγει τις εργαζόμενες για τις οποίες θέλει να ενημερώσει την άδεια του ΟΑΕΔ με την 3μηνη παράταση.

Προσοχή! Κατά το άνοιγμα της εφαρμογής εμφανίζονται μόνο οι εργαζόμενες που είχαν 6μηνη άδεια ΟΑΕΔ κατά τις 25/11/2022.

Ο χρήστης, αφού επιλέξει τις εργαζόμενες που επιθυμεί, επιλέγει «Ενημέρωση» και στη συνέχεια εμφανίζεται το παρακάτω προειδοποιητικό μήνυμα:

Εφόσον ο χρήστης επιλέξει «Ναι», τότε αυτόματα εισάγεται στην καρτέλα της εργαζόμενης, η νέα ημερομηνία λήξης της άδειας του ΟΑΕΔ (μετά και την 3μηνη παράταση του 6μήνου).

Σημαντικό: Εφόσον υπάρχει υπόλοιπο κανονικής άδειας 2022 το οποίο δεν δύναται να χορηγηθεί ως 31/3/2023 λόγω της παράτασης των 3 μηνών τότε η κανονική άδεια θα πρέπει να παρεμβληθεί αμέσως μετά τη λήξη των 6 μηνών και πριν τη χορήγηση των 3 επιπλέον μηνών (εγκύκλιος 123756/2022). Για παράδειγμα εργαζόμενη με Έναρξη 6μηνου στις 1/8/2022, Λήξη 6μήνου στις 31/1/2023 και με Υπόλοιπο Κανονικής Άδειας 20 μέρες. Οπότε, η Λήξη 9μήνου είναι στις 30/4/2023, ωστόσο λόγω ύπαρξης υπολοίπου κανονικής άδειας τότε:

  • Έναρξη 6μηνου: 1/8/2022 – Λήξη 6μήνου : 31/1/2023
  • Χορήγηση Κανονικής Άδειας: 1/2/2023 – 28/2/2023
  • Χορήγηση 3μηνης παράτασης: 1/3/2023 – 31/5/2023

Προσοχή! Σημειώνεται ότι οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για το δικαίωμα της μητέρας να μεταβιβάζει τμήμα της ως άνω άδειας, έως 7 μηνών, στον πατέρα του παιδιού, θα ρυθμιστούν με απόφαση του Υπουργείου Εργασίας (εγκύκλιος 123756/2022).

 

 

Ενσωμάτωση νέου εντύπου «Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά Ημέρα – Οδηγοί» προς υποβολή στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Πιο αναλυτικά, οι εργοδότες που απασχολούν οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων, τουριστικών λεωφορείων, καθώς και Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ, που διέπονται από τον Κανονισμό 561/2006 (διαθέτουν ταχογράφο), δύνανται να καταχωρούν και στο νέο ψηφιακό περιβάλλον του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, τις αλλαγές και τροποποιήσεις της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τη λήξη της κάθε εβδομαδιαίας περιόδου εργασίας, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Ν.4808/2021.

Αλλαγές στην εφαρμογή

  • Στην καρτέλα 2. Στοιχεία Απασχόλησης / Επιθεώρηση Εργασίας του εργαζόμενου, προστέθηκε το νέο πεδίο «Οδηγοί Ε.Κ. 561/2006» με τις τιμές Ναι / Όχι.
  • Στο μενού Εκτυπώσεις / Επιθεώρησης Εργασίας – ΟΑΕΔ / Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας / Μεταβαλλόμενο Ωράριο/Τροποποίηση Ανά Ημέρα, ενσωματώθηκε το νέο πεδίο (έντυπο) «Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά Ημέρα – Οδηγοί».

Στην περίπτωση που στην καρτέλα του εργαζόμενου, το νέο πεδίο «Οδηγοί Ε.Κ. 561/2006» = Ναι, τότε στη φόρμα υποβολής του μεταβαλλόμενου ωραρίου ο εργαζόμενος εμφανίζεται κατά την εισαγωγή μόνο όταν επιλεγεί το νέο πεδίο «Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά Ημέρα – Οδηγοί». Αντίθετα, όταν το νέο πεδίο «Οδηγοί Ε.Κ. 561/2066» = Όχι, τότε ο εργαζόμενος εμφανίζεται κανονικά κατά την εισαγωγή όταν δεν είναι τσεκαρισμένο το νέο πεδίο «Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά Ημέρα – Οδηγοί».

Προσοχή! Για τις εγγραφές που έχουν ήδη εισαχθεί στη φόρμα του Μεταβαλλόμενου Ωραρίου (πριν την έκδοση 22.12.2.0) οι οποίες αφορούν οδηγούς, θα πρέπει αρχικά ο χρήστης να επιλέξει στις καρτέλες των εργαζομένων το νέο πεδίο «Οδηγοί Ε.Κ. 561/2006» = Ναι και στη συνέχεια να πραγματοποιήσει την παρακάτω ενέργεια:

Στη φόρμα υποβολής του Μεταβαλλόμενου Ωραρίου, από τις εγγραφές που έχουν ήδη εισαχθεί, θα πρέπει ο χρήστης να επιλέξει τους εργαζόμενους που επιθυμεί και στη συνέχεια να επιλέξει το κουμπί της μαζικής μεταβολής του πεδίου «Οδηγοί Ε.Κ. 561/2066: ΝΑΙ».

Μετά την ενημέρωση των ανωτέρω, οι αρχικές εγγραφές που είχαν ήδη εισαχθεί εξαφανίζονται και μεταφέρονται στο έντυπο των Οδηγών. Σημειώνεται, ότι σε περίπτωση που στην καρτέλα του εργαζόμενου το πεδίο «Οδηγοί Ε.Κ. 561/2066» = Όχι, τότε οι εγγραφές που ήταν ήδη καταχωρημένες δεν μεταφέρονται στο έντυπο των Οδηγών.

 

Βελτιστοποίηση στη φόρμα υποβολής των αδειών προς το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ σχετικά με τους εργαζόμενους για τους οποίους δεν έχει καταχωρηθεί Ψηφιακό Ωράριο (Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο). Πιο συγκεκριμένα, στο μενού Εκτυπώσεις / Επιθεώρησης Εργασίας – ΟΑΕΔ / Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας / Άδειες, προστέθηκε στην εισαγωγή των εργαζομένων το νέο πεδίο «Βάσει Ημερολογιακού Διαστήματος».

Στην περίπτωση που καταχωρηθεί σε κάποιον εργαζόμενο άδεια και δεν υπάρχει καταχωρημένο ψηφιακό ωράριο, τότε στη φόρμα υποβολής των αδειών και συγκεκριμένα στην εισαγωγή, για να εισαχθούν οι ημερομηνίες των αδειών του εργαζόμενου αυτού, ο χρήστης πρέπει να επιλέξει το πεδίο «Βάσει Ημερολογιακού Διαστήματος». Με την επιλογή του πεδίου αυτού έρχονται οι ημερομηνίες (ημερολογιακά) με βάση και τον αριθμό των ημερών που είναι καταχωρημένες στην περίοδο.

Παράδειγμα

Στον εργαζόμενο δεν έχει καταχωρηθεί Ψηφιακό Ωράριο και στην περίοδο έχει καταχωρηθεί Κανονική Άδεια από 5/12/2022 – 8/12/2022 (3 ημέρες).

Στη φόρμα υποβολής των αδειών, κατά την εισαγωγή του εργαζόμενου αυτού, για να εισαχθούν οι παραπάνω ημέρες, πρέπει να επιλεγεί το πεδίο «Βάσει Ημερολογιακού Διαστήματος» και στη συνέχεια εμφανίζεται η παρακάτω εικόνα:

Στην περίπτωση που δεν επιλεγεί το νέο αυτό πεδίο, τότε για τον εργαζόμενο αυτόν, εμφανίζεται το παρακάτω μήνυμα:

«Δεν έχει οριστεί Ψηφιακό Ωράριο (Σταθερό ή Μεταβαλλόμενο).»

 

  • Βελτιστοποίηση στη φόρμα «Τροποποίηση ανά ημέρα» της καρτέλας 3. Εργασιακά / Ωράριο του εργαζόμενου. Συγκεκριμένα, στη φόρμα εμφανίζεται ο συνολικός αριθμός ωρών εργασίας για το επιλεγμένο ημερολογιακό διάστημα.
  • Βελτιστοποίηση της φόρμας «Μεταβαλλόμενο Ωράριο / Τροποποίηση Ανά Ημέρα» με την ενσωμάτωση της επιλογής εργαζομένων από Excel. Πιο συγκεκριμένα, από το μενού Εκτυπώσεις / Επιθεώρησης Εργασίας – ΟΑΕΔ / Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας / Μεταβαλλόμενο Ωράριο/Τροποποίηση Ανά Ημέρα, ο χρήστης οφείλει να συμπληρώσει τη στήλη αντιστοίχισης και να επιλέξει το επιθυμητό αρχείο από τον φάκελο αναζήτησης, προκειμένου να επιλεχθούν οι εργαζόμενοι που υπάρχουν στο αποθηκευμένο αρχείο, χωρίς να χρειαστεί ο χρήστης να τους επιλέξει χωριστά στη φόρμα.
  • Βελτιστοποίηση της φόρμας «Ψηφιακό Ωράριο» με την προσθήκη της πληροφοριακής στήλης «Ανενεργό Ωράριο». Πιο συγκεκριμένα, στο μενού Παράμετροι / Λοιπά Αρχεία / Ψηφιακό Ωράριο, προστέθηκε η στήλη «Ανενεργό» στη λίστα με τα ψηφιακά ωράρια, όπου ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ορίσει εάν ένα ωράριο θα είναι ανενεργό, προκειμένου να έχει την αντίστοιχη πληροφορία και κατά την καταχώρηση (μαζική ή όχι) του ψηφιακού ωραρίου στην καρτέλα του εργαζόμενου.Ο χρήστης στην περίπτωση που έχει ανενεργό ψηφιακό ωράριο, αν το επιθυμεί, μπορεί να το δηλώσει στην ανωτέρω φόρμα, καταχωρώντας το τσεκ στην αντίστοιχη στήλη και να αποθηκεύσει στο τέλος τη φόρμα.να αποθηκεύσει στο τέλος τη φόρμα.
  • Προσθήκη νέου πεδίου αναζήτησης στη φόρμα «Ψηφιακό Ωράριο» από το μενού Παράμετροι / Λοιπά Αρχεία / Ψηφιακό Ωράριο. Το κείμενο που εισάγει ο χρήστης στο νέο πεδίο χρησιμοποιείται για αναζήτηση σε όλες τις στήλες της φόρμας.
  • Βελτιστοποίηση στην εκτύπωση «Αναθέσεις ψηφιακού ωραρίου». Συγκεκριμένα, προστέθηκε νέο φίλτρο με το οποίο ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την εμφάνιση των ενεργών, ανενεργών ή όλων των εργαζομένων. Ως προεπιλεγμένη τιμή εμφανίζονται όλοι οι εργαζόμενοι.
  • Βελτιστοποίηση στην εκτύπωση «Μεταβαλλόμενο ωράριο / Τροποποίηση ανά ημέρα». Συγκεκριμένα, στο κάτω μέρος της φόρμας εμφανίζονται τα σύνολα όλων των εγγραφών, των επιλεγμένων εγγραφών και το σύνολο των εργαζομένων.
  • Ενσωμάτωση του νέου προγράμματος μαθητείας 2022 / ΔΥΠΑ / ΜΑΘΗΤΕΙΑ / ΕΠΑΣ. Το νέο πρόγραμμα είναι διαθέσιμο προς επιλογή στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά / Μαθητεία / Παράμετροι Ταμείων / ΟΑΕΔ του εργαζόμενου.
  • Προσθήκη του νέου Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ) 68321104 – Υπηρεσίες Διαχείρισης Πολυκατοικίας ή Κτιρίου, σύμφωνα με την απόφαση Α.1107/2022. Ο νέος ΚΑΔ είναι διαθέσιμος προς επιλογή στην καρτέλα ΚΑΔ Εφορίας της εταιρίας.
  • Βελτιστοποίηση του Εντύπου Β του ΟΑΕΔ. Πιο συγκεκριμένα, στο μενού Εκτυπώσεις / Επιθεώρησης Εργασίας – ΟΑΕΔ / Έντυπο Β ενσωματώθηκε η δυνατότητα εκτύπωσης λογοτύπου. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και να ορίσει σε ποιο σημείο της εκτύπωσης θα εμφανίζεται το λογότυπο/σφραγίδα.
  • Μετονομασία του Υποκαταστήματος τ.ΙΚΑ ελέγχου (ΕΦΚΑ.) με κωδικό 41 από την παλιά ονομασία: «Αλεξάνδρας» στη νέα: «ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ε΄ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (ΚΤ) ΑΘΗΝΑΣ». Συγκεκριμένα, ενημερώθηκε η λίστα με την αλλαγή του Υποκαταστήματος ΙΚΑ Ελέγχου, στα Λοιπά Στοιχεία των Υποκαταστημάτων της εταιρίας καθώς και το Υποκατάστημα ΙΚΑ στα Ασφαλιστικά Στοιχεία της εταιρίας με την ανωτέρω αλλαγή.
  • Ενσωμάτωση της τράπεζας «EVO BANCO, S.A.U.». Η νέα τράπεζα είναι διαθέσιμη προς επιλογή στην καρτέλα 6. Λοιπά Στοιχεία της εταιρίας, καθώς και στην καρτέλα 3. Εργασιακά / Γενικά των εργαζομένων.
  • Βελτιστοποίηση της φόρμας «Δήλωση Απογραφής Εργοδότη» με τη δημιουργία δύο νέων πεδίων για συμπλήρωση:- «Ιδιότητα Υπευθ. Εργοδότη 1ος» και «Ιδιότητα Υπευθ. Εργοδότη 2ος», όπου ο χρήστης δύναται να επιλέξει μία ιδιότητα από την κάτωθι λίστα.Διαφορετικά αν παραμείνει κενό, τότε το πεδίο στην εκτύπωση συμπληρώνεται με την περιγραφή που έχει καταχωρηθεί στην καρτέλα του Εκπροσώπου, στο μενού Παράμετροι / Λοιπά Αρχεία / Εκπρόσωποι.

ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
001 ΦΥΣΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ)
002 ΟΜΟΡΡΥΘΜΟ ΜΕΛΟΣ
003 ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΟ ΜΕΛΟΣ
004 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ
005 ΕΤΑΙΡΟΣ
006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΟΣ
007 ΠΡΟΕΔΡΟΣ
008 ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
009 ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
010 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
011 ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
012 ΜΕΛΟΣ
013 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
014 ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
015 ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ
016 ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
017 ΣΥΜΠΛΟΙΟΚΤΗΤΗΣ
018 ΥΠΟΥΡΓΟΣ
019 ΔΗΜΑΡΧΟΣ
020 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
021 ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ
022 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
023 ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
024 ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
025 ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
026 ΠΡΕΣΒΗΣ – ΠΡΟΞΕΝΟΣ

 

HRM

  • Βελτιστοποίηση της φόρμας «Μαζική Εισαγωγή Σταθερών Στοιχείων» με την ενσωμάτωση της επιλογής εργαζομένων από Excel. Πιο αναλυτικά, από το μενού H.R.M. / Διαχείριση Μαζικών Ενεργειών / Εισαγωγή Σταθερών Στοιχείων, ο χρήστης οφείλει να συμπληρώσει τη στήλη αντιστοίχισης και τη γραμμή έναρξης και στη συνέχεια με δεξί “κλικ” στη λίστα με τους εργαζόμενους, να επιλέξει την επιλογή «Τσεκάρισμα Εργαζομένων από Excel», όπου και θα αναζητήσει το επιθυμητό αρχείο τύπου Excel από τον φάκελο αναζήτησης, προκειμένου να επιλεχθούν οι εργαζόμενοι που υπάρχουν στο αποθηκευμένο αρχείο, χωρίς να χρειαστεί ο χρήστης να τους επιλέξει χωριστά στη φόρμα.

 

ΩΡΟΜΕΤΡΗΣΗ

  • Βελτιστοποίηση της φόρμας «Πρόγραμμα Απασχόλησης Προσωπικού» από το μενού Ωρομέτρηση / Εκτυπώσεις με τη δημιουργία νέας ομαδοποίησης. Συγκεκριμένα, χωρίς να είναι επιλεγμένη κάποια από τις προϋπάρχουσες ομαδοποιήσεις, η εφαρμογή πάντα ομαδοποιούσε τους εργαζόμενους ανά Υποκατάστημα / Κωδικό Εγκατάστασης. Πλέον, παρέχεται η δυνατότητα, αν αποτσεκάρει ο χρήστης τη νέα επιλογή που δημιουργήθηκε «Ομαδοποίηση Ανά Κωδ. Εγκατάστασης», τότε θα εμφανίζονται / εκτυπώνονται οι εργαζόμενοι όλης της εταιρίας με αλφαβητική μόνο ταξινόμηση.

Το βρήκες χρήσιμο?

Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!