Video Guides

Υποβολή Οικονομικών Καταστάσεων Στην ΤτΕ

Τελ. Ενημέρωση: 12/10/22, 10:57 | Κλείσιμο/Ισολογισμός

Για να υποβάλλετε τις οικονομικές καταστάσεις στην Τράπεζα της Ελλάδος, ακολουθήστε την παρακάτω διαδικασία:

  1. Εισέλθετε στη σωστή χρήση στην εφαρμογή (για παράδειγμα, αν επιθυμείτε να υποβάλλετε τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2017-2018, θα πρέπει να ορίσετε ημερομηνία 31/12/18).
  2. Μεταβείτε στο μενού Extra: Εκτυπώσεις – Οικονομικές Καταστάσεις (ΕΛΠ) – Υποβολή Οικονομικών Καταστάσεων στην ΤτΕ, ενώ σε περιβάλλον Hyper/Business στο μενού Ισολογισμός – Εκτυπώσεις – Οικονομικές Καταστάσεις (ΕΛΠ) – Υποβολή Οικονομικών Καταστάσεων στην ΤτΕ.
  3. Πατήστε Ανάκτηση, για να συμπληρωθούν τα στοιχεία της εταιρίας σας.
  4. Συμπληρώστε το Μέγεθος της Οντότητας.
  5. Καταχωρήστε τα υπόλοιπα στοιχεία της συγκεκριμένης εταιρίας, αλλά και τα χαρακτηριστικά των οικονομικών καταστάσεων.
  6. Όσον αφορά τις οικονομικές καταστάσεις, η εφαρμογή με την επιλογή της Ανάκτησης, θα σας εμφανίσει τις αποθηκευμένες οικονομικές καταστάσεις της συγκεκριμένης χρήσης. Εναλλακτικά, μπορείτε να τις διαγράψετε και πατώντας την Επιλογή, στον πίνακα “Επιλογή Οικονομικών Καταστάσεων που συντάχτηκαν”, να επιλέξετε αυτές που θέλετε να συμπεριληφθούν στο αρχείο.
  7. Εφόσον επιλέξετε τις οικονομικές καταστάσεις που επιθυμείτε, προβείτε σε Εξαγωγή Αρχείου***. Θα εξαχθεί ένα αρχείο zip, που θα συμπεριλαμβάνει μόνο το αρχείο xml.
  8. Επιλέγοντας την Αυτόματη εξαγωγή αρχείων Οικονομικών Καταστάσεων και προβαίνοντας σε Εξαγωγή Αρχείου, μέσα στο zip αρχείο που θα εξαχθεί, θα συμπεριληφθεί εκτός από το αρχικό xml και ένα pdf αρχείο για κάθε οικονομική κατάσταση που επιλέξατε.
  9. Αν επιθυμείτε να επισυνάψετε κάποιο αρχείο pdf που είχατε υποβάλλει στο ΓΕΜΗ, αποτσεκάρετε την Αυτόματη εξαγωγή αρχείων Οικονομικών Καταστάσεων και στον πίνακα “Επιλογή συνοδευτικών αρχείων Οικονομικών Καταστάσεων που υποβλήθηκαν στο ΓΕΜΗ”, επιλέξτε το pdf. Στην περίπτωση αυτή, στο zip αρχείο θα συμπεριληφθεί το αρχικό xml και το pdf αρχείο που έχετε επιλέξει.
  10. Εφόσον ολοκληρώσετε τη συμπλήρωση των στοιχείων και την επιλογή των αρχείων που θα εξαχθούν, πατήστε Υποβολή. Την πρώτη φορά που θα γίνει σύνδεση στο σύστημα IRIS της Τράπεζας της Ελλάδος, θα σας ζητηθεί να προβείτε σε ταυτοποίηση στοιχείων και να συμπληρώστε τα Προσωπικά και τα Εταιρικά στοιχεία.
  11. Εφόσον προβείτε σε συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων, πατήστε Προσθήκη, και στη συνέχεια επισυνάψετε τα αρχεία που έχετε εξάγει.

*** Προσοχή!!! Δεν θα πρέπει να προβείτε σε αλλαγή του ονόματος του αρχείου που εξάγεται.

****Σημείωση: Θα πρέπει να τονίσουμε ότι τα πρότυπα κονδύλια των οικονομικών καταστάσεων έχουν ήδη αντιστοιχιστεί με Κωδικό IRIS. Aν έχει δημιουργηθεί, κάποιο κονδύλι από τον χρήστη που έχει την ίδια περιγραφή με κάποιο από τα πρότυπα κονδύλια, τότε θα αντιστοιχιστεί αυτόματα από την εφαρμογή. Στην περίπτωση όμως, που έχει δημιουργηθεί κάποιο κονδύλι από τον χρήστη με διαφορετική περιγραφή, θα πρέπει να επιλέξετε Άνοιγμα Προτύπου και να προβείτε στην αντιστοίχιση του κονδυλίου σας με Κωδικό IRIS.

Το βρήκες χρήσιμο?

Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!