Η ομάδα του Epsilon Support απαντάει στις πιο συχνές σας ερωτήσεις.
1.Πως πρέπει να διαβιβάζω τα Ζ;
Τα Ζ πρέπει να διαβιβαστούν με επιλεγμένη την ένδειξη “Λογιστική Εγγραφή” στο πεδίο “Ειδική Κατηγορία” καθώς δεν αποτελούν παραστατικό, αλλά λογιστική εγγραφή.
2.Πως διαβιβάζω λογιστικές καταχωρήσεις για τις οποίες δεν εκδίδεται παραστατικό;
Τα έσοδα τα οποία δε διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο από τη λογιστική ή οποιοδήποτε ERP πρόγραμμα, θα πρέπει να διαβιβαστούν με ένδειξη Ειδικής Κατηγορίας. Ενδεικτικά αναφέρονται τα Ζ, οι επιδοτήσεις, τα μισθωτήρια βάσει συμφωνητικού κ.α. Οι Ειδικές Κατηγορίες που θα χρησιμοποιηθούν από τη Λογιστική αφορούν κυρίως τις περιπτώσεις Επιδοτήσεις-Επιχορηγήσεις και Λογιστική Εγγραφή.
3.Πότε χρησιμοποιώ Απώλεια Διασύνδεσης;
Για την αποφυγή κυρώσεων, κατά την αποστολή παραστατικού εσόδου σε διαφορετική ημερομηνία από την επιτρεπόμενη, το παραστατικό πρέπει να αποστέλλεται με την ένδειξη “Απώλεια Διασύνδεσης” καθώς από 01/01/2024 όλα τα παραστατικά εσόδων ανεβαίνουν σε πραγματικό χρόνο.
4.Μπορεί να διαβιβάζει έσοδα για λογαριασμό των πελατών του ο Λογιστής;
Όχι, δεν επιτρέπεται. Η αποστολή από 01/01/2024 πρέπει να γίνει σε πραγματικό χρόνο. Τα μοναδικά έσοδα που μπορεί να διαβιβάσει ο λογιστής είναι οι ειδικές κατηγορίες (πχ Ζ, μισθωτήρια, επιδοτήσεις κ.λ.π.)
5.Πως διαβιβάζονται χειρόγραφα παραστατικά από πελάτη, ο οποίος δεν έχει κάποιο εμπορικό πρόγραμμα τιμολόγησης;
Η αποστολή από 01/01/2024 πρέπει να γίνει σε πραγματικό χρόνο. Μόνο όσοι έχουν τα όρια της ειδικής φόρμας καταχώρησης, μπορούν να διαβιβάσουν στο myDATA τα έσοδά τους μέχρι την επόμενη μέρα από την έκδοσή τους και αποκλειστικά από την ειδική φόρμα και ΟΧΙ το πρόγραμμα Λογιστικής.
6.Μπορώ να μεταβάλλω χαρακτηρισμό για παραστατικό εσόδου σαν λογιστής;
Όχι δεν μπορώ. Ο λόγος είναι ότι για τα παραστατικά Εκδότη, με τύπο 1.1 έως 11.5 ο τύπος αποστολής είναι Σύνοψη και όχι Χαρακτηρισμός, οπότε και ανανεώνεται το QR Code. Η δυνατότητα αποστολής χαρακτηρισμού εσόδου επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που το παραστατικό έχει εκδοθεί από Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και μόνο αν εκκρεμεί ο χαρακτηρισμός του. Η διόρθωση των χαρακτηρισμών θα γίνει στο κλείσιμο της χρονιάς, με τη δημιουργία τακτοποιητικών εγγραφών.
7.Τι γίνεται αν δεν έχω Internet, ή αν έχω λάθος χαρακτηρισμούς τη στιγμή της έκδοσης του Παραστατικού από τη λογιστική;
Το παραστατικό θα αποσταλεί στο myDATA με επιλεγμένη την ένδειξη “Απώλεια Διασύνδεσης”.
8.Μπορώ να στέλνω τα Παραστατικά με ένδειξη “Απώλεια Διασύνδεσης” συνεχώς;
Δεν προτείνεται, καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο κυρώσεων σε περίπτωση ελέγχου, αν παρατηρηθεί ότι γίνεται εσκεμμένα η συγκεκριμένη ενέργεια.
9.Τι ΔΕΝ θεωρείται απόκλιση μεταξύ της Λογιστικής Εγγραφής και του Παραστατικού myDATA
Απόκλιση ΔΕΝ θεωρείται όταν υπάρχει διαφορά μεταξύ λογιστικής εγγραφής και myDATA μέχρι +/- 0,05 στην καθαρή αξία ή/και μέχρι +/- 0,05 στην αξία ΦΠΑ.
Π.χ. ΔΕ θεωρείται απόκλιση αν στο παραστατικό έχω 100,05 καθαρή αξία και 24,05 ΦΠΑ, συνολική διαφορά = 0,10 ευρώ, ενώ θεωρείται απόκλιση αν έχω 100,06 καθαρή αξία και 24.04 ΦΠΑ, συνολική διαφορά = 0,10 ευρώ.
10.Τι πρέπει να κάνω με τα Ζ τα οποία έχω ανεβάσει μέχρι τώρα χωρίς ειδική κατηγορία;
Δε χρειάζεται να γίνει καμία ενέργεια για όσα παραστατικά έχουν ήδη υποβληθεί χωρίς ειδική κατηγορία.
Το βρήκες χρήσιμο?
Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!