Video Guides

Αλλαγές με τις εκδόσεις 22.5.0.0 και 22.5.1.0

Τελ. Ενημέρωση: 13/10/22, 11:12

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ

1. Ενσωμάτωση των απαραίτητων αλλαγών στο έντυπο Ε3 – Αναγγελία Πρόσληψης σύμφωνα με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 49758/2022. Πιο αναλυτικά, στο έντυπο ενσωματώθηκαν τα παρακάτω πεδία:

  • Ώρα Αποχώρησης από την Εργασία (κατά την πρώτη ημέρα)
  • Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίαςσυμπληρώνεται με ΟΧΙ. Σε περίπτωση που συμπληρωθεί με ΝΑΙ, τότε δεν θα μπορεί να αποσταλεί Ε4 – Συμπληρωματικός Ωραρίου και αυθημερόν θα πρέπει να αποσταλεί το νέο έντυπο «Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Σταθερό Εβδομαδιαίο» το οποίο θα είναι διαθέσιμο στην εφαρμογή σε επόμενη έκδοση.
  • Συμβατικές Εβδομαδιαίες ώρες Πλήρους Απασχόλησης, συμπληρώνεται αυτόματα από τα στοιχεία της καρτέλας, είναι ο συμβατικός εβδομαδιαίος χρόνος πλήρους απασχόλησης βάσει νόμου ή ΔΑ
  • Εβδομαδιαία Απασχόληση, συμπληρώνεται αυτόματα με 6-ήμερη όταν η μέρες/εβδομάδα είναι 6 αλλιώς 5- ήμερη.
  • Διάλειμμα σε Λεπτά, νέο πεδίο στην καρτέλα εργαζομένου
  • Διάλειμμα Εντός Ωραρίου, νέο πεδίο στην καρτέλα εργαζομένου
  • Κάρτα Εργασίαςσυμπληρώνεται με ΟΧΙ. Η εφαρμογή για όσους συμμετέχουν στην 1η φάση της ψηφιακής κάρτας εργασίας (μόνο τράπεζας και σουπερμάρκετ άνω 250 εργαζομένων) έχει έναρξη ισχύος 1/7/2022. Το έντυπο της απογραφής της Κάρτας Εργασίας θα είναι διαθέσιμο σε επόμενη έκδοση.
  • Ευέλικτη Προσέλευση (ΛΕΠΤΑ), είναι απαραίτητο μόνο όταν υπάρχει η ένδειξη Κάρτα Εργασίας = ΝΑΙ.

Λόγω των αλλαγών στο Ε3 ,δημιουργήθηκαν νέα πεδία στην καρτέλα του εργαζόμενου:

Στην καρτέλα 2. Στοιχεία Απασχόλησης\Επιθεώρησης Εργασίας προστέθηκε το πεδίο «Ώρα Αποχώρησης» υποχρεωτικό για το Ε3, συμπληρώνεται με την ώρα αποχώρησης κατά την πρώτη ημέρα εργασίας.
Στην καρτέλα 3.Εργασιακά/Ωράριο προστέθηκαν:

  • το πεδίο «Διάλειμμα Εντός Ωραρίου» υποχρεωτικό για το Ε3, συμπληρώνεται με ΝΑΙ όταν το διάλειμμα περιλαμβάνεται στον εργάσιμο χρόνο, πχ. 09.00 – 17.00 με 15 λεπτά διάλειμμα
  • το πεδίο «Διάρκεια Διαλείμματος σε λεπτά» υποχρεωτικό για το Ε3, συμπληρώνεται με τη διάρκεια πχ 15

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Τα πεδία «Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας» και «Κάρτα Εργασίας» συμπληρώνονται με ΟΧΙ. Οι εταιρίες της 1ης φάσης (τράπεζες και τα σουπερμάρκετ άνω των 250 εργαζομένων) έχουν υποχρέωση να απογράψουν τους εργαζόμενους στο Ψηφιακό Ωράριο μέχρι 30/6/2022. Οι λοιπές επιχειρήσεις έχουν υποχρέωση απογραφής από 1/10/2022 ως 30/11/2022.

Σε επόμενη έκδοση της εφαρμογής, θα είναι διαθέσιμα τα νέα έντυπα του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ

  • Δήλωση Μεταβολής Στοιχείων Εργασιακής Σχέσης – Οργάνωση Χρόνου Εργασίας
  • Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Μεταβαλλόμενο/Τροποποιούμενο ανά Ημέρα
  • Οργάνωση Χρόνου Εργασίας – Σταθερό Εβδομαδιαίο

2. Ενσωμάτωση νέας εκτύπωσης «Τροποποίηση Ασφάλισης Δικηγόρων-Μηχανικών-Υγειονομικών». Πιο αναλυτικά, στη διαδρομή Εκτυπώσεις/Ασφαλιστικές/ΕΦΚΑ/ ενσωματώθηκε η νέα εκτύπωση, όπου στη φόρμα επιλογών της εμφανίζονται οι περιπτώσεις εργαζομένων Δικηγόρων – Μηχανικών – Υγειονομικών που έχουν αποθηκευμένη ΑΠΔ (Κανονική ή Συμπληρωματική) για τα έτη 2019 – 2020 και έχουν τροποποιηθεί οι διατάξεις για το καθεστώς ασφάλισης των κλάδων Επικουρικής και Εφάπαξ Παροχής (Πρόνοιας) βάσει Ν.4670/2020.

Η φόρμα έχει τις εξής στήλες:

  • Είδος Μισθωτού (Δικηγόρων – Μηχανικών – Υγειονομικών)
  • Περίοδος Υποβολής, αφορά την περίοδο υποβολής ΑΠΔ
  • Μισθ.Περίοδος, αφορά τη μισθολογική περίοδο
  • ΑΜΙΚΑ, Επώνυμο,Ονομα
  • ΚΑΔ, Ειδικότητα, Πακέτο Κάλυψης, Τυπος Αποδοχών, είναι τα στοιχεία που υπάρχουν στην αποθηκευμένη ΑΠΔ
  • Νέος ΚΑΔ, Νέα Ειδικότητα, Νέο Πακέτο Κάλυψης, είναι η νέα κωδικοποίηση της ΑΠΔ σύμφωνα με την εγκύκλιο ΕΦΚΑ 65/2021
  • Ενημερώθηκε, ο χρήστης συμπληρώνει με ΝΑΙ τις εγγραφές που έχει οριστικοποιήσει μέσα στην εφαρμογή του ΕΦΚΑ.

Οι εργαζόμενοι εμφανίζονται στη φόρμα όταν ο χρήστης πατήσει το κουμπί «Εισαγωγή Δεδομένων».

Με το κουμπί «Σύνδεση» πραγματοποιείται αυτόματη σύνδεση στην εφαρμογή του eΕΦΚΑ όπου ο χρήστης θα πρέπει να προχωρήσει ο ίδιος στην πραγματοποίηση των αλλαγών στην ειδική φόρμα που έχει δημιουργηθεί από τον φορέα. Στη φόρμα δεν εμφανίζονται τα πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ), σχετικός ΚΑΔ 0800, ο χρήστης θα πρέπει να κάνει την αντιστοίχιση σύμφωνα με την εγκύκλιο 65/2021 μέσα στην εφαρμογή του eΕΦΚΑ και δεν εμφανίζονται για το έτος 2019 οι εγγραφές της ΑΠΔ που έχουν αποδοχές μικρότερες του 586,08 για τον Ιανουάριο και του 650 για τους υπόλοιπους μήνες.

Σημειώνουμε ότι προσωρινά εξαιρούνται της ηλεκτρονικής τροποποίησης οι εργαζόμενοι:

  • ενταχθέντες στον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ (εγκ.39/2020 ΚΕΦ Α)
  • ενταχθέντες στα μέτρα στήριξης σε τριτογενή τομέα και στους κλάδους των αεροπορικών – ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων (εγκ.39/2020 ΚΕΦ Δ)
  • ενταχθέντες στο ανοικτό πρόγραμμα 100.000 νέων θέσεων εργασίας

3. Ενσωμάτωση όλων των απαραίτητων αλλαγών σχετικά με την απεικόνιση των ασφαλιστικών στοιχείων των μαθητευόμενων στην ΑΠΔ «ΤΕΚΑ» σύμφωνα με την εγκύκλιο 20/2022 του e – ΕΦΚΑ. Πιο συγκεκριμένα, με την τρέχουσα έκδοση ενσωματώνονται:

Οι νέες ομάδες που περιλαμβάνουν ταμεία ΕΦΚΑ και ΤΕΚΑ:

  • 216/3178 & 1218 – Σπουδαστές σε Πρόγραμμα Μαθητείας ΙΕΚ, ΣΕΚ & ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΈΤΟΥΣ – ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΙΚΤΑ & TEKA
  • 217/3179 & 1218 – Σπουδαστές σε Πρόγραμμα Μαθητείας ΙΕΚ, ΣΕΚ & ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΈΤΟΥΣ – ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΜΙΚΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ & TEKA
  • 220/3182 & 1219 – Σπουδαστές σε Πρόγραμμα Μαθητείας ΙΕΚ, ΣΕΚ & ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΈΤΟΥΣ – ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΒΑΡΕΑ & TEKA ΒΑΡΕΑ
  • 221/3338 & 1219 – Σπουδαστές σε Πρόγραμμα Μαθητείας ΙΕΚ, ΣΕΚ & ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΈΤΟΥΣ – ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΒΑΡΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ & TEKA ΒΑΡΕΑ

Τα νέα ταμεία για το επικουρικό ΤΕΚΑ:

  • 1218 – ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ Τ.Ε.Κ.Α. ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ
  • 1219 – ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΙ Τ.Ε.Κ.Α. ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΒΑΡΕΑ

Ενέργειες Καταχώρησης στην Καρτέλα / Περίοδο

Ο χρήστης πρέπει να καταχωρήσει στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά του εργαζομένου τα στοιχεία ασφάλισης:

  • ΚΑΔ= 8005
  • Κωδ. Ειδικότητας= 332095 ή 332097 ή 332096 ή 332098 (ανάλογα την περίπτωση)
  • Ειδική Περίπ. Ασφάλ.= 9
  • Πακέτο Κάλυψης= εμφανίζεται αυτόματα με βάση τον παραπάνω συνδυασμό (3178 ή 3179 ή 3182 ή 3338)
  • Ομάδα Ταμείου = επιλέγεται μία από τις νέες ομάδες που προαναφέρθηκαν, οι οποίες περιέχουν ΤΕΚΑ. Ο χρήστης μπορεί στη φόρμα αναζήτησης επιλέγοντας «Ομάδες ΤΕΚΑ» να εμφανίσει μόνο τις ομάδες ταμείου που έχουν ένα ταμείο ΤΕΚΑ (βλ. εικόνα παρακάτω)
  • 2ος ΚΑΔ= 83 (εμφανίζεται αυτόματα)
  • 2ος Κωδ. Ειδικότητας= 744 ή 745 (εμφανίζεται αυτόματα με βάση τον παραπάνω συνδυασμό)
  • 2ο Πακέτο Κάλυψης= 1218 ή 1219 (εμφανίζεται αυτόματα με βάση τον παραπάνω συνδυασμό)

Προσοχή! Εφόσον έχει υπολογιστεί η μισθοδοσία των περιόδων Ιανουάριος – Απρίλιος 2022, πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 1: Καταχώρηση Στοιχείων Ασφάλισης

Θα πρέπει στην καρτέλα 4. Ασφαλιστικά του εργαζόμενου και στην καρτέλα 2. Ασφαλιστικά της περιόδου του, να καταχωρηθούν τα ασφαλιστικά στοιχεία με βάση τις νέες ομάδες ταμείου, όπως αναφέραμε παραπάνω. Ο χρήστης καταχωρώντας μόνο στην καρτέλα του εργαζόμενου μπορεί εκτελώντας τον «Συγχρονισμό Περιόδων» να ενημερώσει τις ανοιγμένες περιόδους του 2022.

Βήμα 2: Υπολογισμός Κρατήσεων των Περιόδων 2022

Μετά τη συμπλήρωση των ασφαλιστικών στοιχείων και της ομάδας ταμείου στην περίοδο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί «Υπολογισμός Κρατήσεων» για κάθε περίοδο.

Για την επιβεβαίωση των υπολογισμών, στην ανάλυση κρατήσεων θα εμφανιστεί κράτηση με την ονομασία ΤΕΚΑ. Σημειώνουμε ότι επειδή δεν υπάρχουν διαφορές στα ποσοστά εισφορών του ΤΕΚΑ σε σχέση με το επικουρικό του ΕΦΚΑ, το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών θα παραμείνει το ίδιο μετά τον υπολογισμό.

Το συγκεκριμένο βήμα θα πρέπει να γίνει για όλες τις περιόδους στη χρήση 2022.

Βήμα 3: Υπολογισμός Συμπληρωματικής ΑΠΔ για τους μαθητευόμενους με ΤΕΚΑ

Οι εργοδότες που δεν έχουν υποβάλει Α.Π.Δ. για τα εν λόγω πρόσωπα, για τις μισθολογικές χρονικές περιόδους από 1/1/2022 έως 30/4/2022, δύνανται χωρίς την επιβολή κυρώσεων, μέχρι 30/06/2022:

  • να υποβάλουν αντίστοιχες Συμπληρωματικές (04) Α.Π.Δ. e-Ε.Φ.Κ.Α. με μαγνητικό μέσο στην κατά τόπο αρμόδια υπηρεσία ασφάλισης – εισφορών (έδρα του εργοδότη)
  • να καταβάλουν τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές.

4. Ενσωμάτωση νέας Ειδικής Περίπτωσης Ασφάλισης «43 – ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (9) ΚΑΙ ΒΑΡΕΩΝ (21)». Η συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιείται για περιπτώσεις εργαζομένων που υπάγονται στο «ΤΕΚΑ» αλλά έχουν και εξαίρεση στα ΒΑΡΕΑ πχ Σερβιτόρος (χωρίς νυχτερινή απασχόληση).

5. Νέα δυνατότητα υποβολής στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ του εντύπου «Ε14: ΔΗΛΩΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ (άρθρο 28 N.4808/2021, A΄101)». Πιο αναλυτικά, προστέθηκε νέα εκτύπωση στο menu Εκτυπώσεις / Eπιθεώρησης Εργασίας – ΟΑΕΔ / E14 – Χορήγηση Γονικής Άδειας. Για την υποβολή του εντύπου, ο χρήστης θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 1: Ο χρήστης επιλέγει το κουμπί της Εισαγωγής (+) για να κάνει εισαγωγή εργαζομένων. Κατά την επιλογή της εισαγωγής, εμφανίζονται μόνο οι εργαζόμενοι που έχουν καταχωρημένο τέκνο στην καρτέλα «3. Εργασιακά» του εργαζόμενου και στη συνέχεια ο χρήστης επιλέγει τον/τους εργαζόμενο/εργαζόμενους που θέλει να εισάγει.

Βήμα 2: Συμπλήρωση υποχρεωτικών πεδίων του εντύπου. Πιο αναλυτικά, τα υποχρεωτικά πεδία είναι:

  • Ημ/νία Έναρξης Άδειας, ο χρήστης συμπληρώνει την ημερομηνία έναρξης της άδειας.
  • Ημ/νία Λήξης Άδειας, ο χρήστης συμπληρώνει την ημερομηνία λήξης της άδειας.
  • Τρόπος Χορήγησης, ο χρήστης επιλέγει είτε «Συνεχόμενα» είτε «Τμηματικά με ευέλικτο τρόπο». Το «Συνεχόμενα» επιλέγεται όταν ο εργαζόμενος απουσιάζει ολόκληρο το χρονικό διάστημα π.χ. από 15/6 – 15/7. Το «Τμηματικά με ευέλικτο τρόπο» επιλέγεται όταν ο εργαζόμενος απουσιάζει συγκεκριμένες ώρες την ημέρα. Στην περίπτωση που ο χρήστης επιλέξει «Τμηματικά με ευέλικτο τρόπο», τότε δίνεται η δυνατότητα της εισαγωγής των ημερομηνιών σε τμηματική ευέλικτη χορήγηση στο κάτω μέρος της εκτύπωσης, όπως φαίνεται στην εικόνα.

    • Στην περίπτωση που ο χρήστης επιθυμεί να καταχωρήσει ορισμένες ώρες εντός της ημέρας και όχι ολόκληρη την ημέρα, τότε επιλέγοντας το κουμπί της εισαγωγής (+), πρέπει να καταχωρήσει την ημερομηνία της άδειας (Ημερομηνία), την ώρα έναρξης της άδειας (Ώρα Άδειας Από), την ώρα λήξης της άδειας (Ώρα Άδειας Έως), την ώρα έναρξης του νόμιμου ωραρίου (Νόμιμο Ωράριο Από) και την ώρα λήξης του νόμιμου ωραρίου (Νόμιμο Ωράριο Έως).
    • Στην περίπτωση που ο χρήστης επιθυμεί να καταχωρήσει ολόκληρη την ημέρα πρέπει να επιλέξει το πεδίο «Χορήγηση Πλήρους Ημέρας».
    • Δίνεται επίσης η δυνατότητα της μαζικής εισαγωγής επιλέγοντας τις ημέρες και στη συνέχεια επιλέγοντας το κουμπί «Μαζική Εισαγωγή».
  • Τέκνο Που Χορηγείται, ο χρήστης επιλέγει το τέκνο το οποίο πρέπει να έχει καταχωρήσει αρχικά στην καρτέλα «3. Εργασιακά» του εργαζόμενου. Προσοχή, στο τέκνο θα πρέπει να είναι συμπληρωμένος υποχρεωτικά ο ΑΜΚΑ. Σε περίπτωση που έχει καταχωρηθεί τέκνο με ηλικία >= 8 ετών, τότε κατά την αποθήκευση εμφανίζεται το παρακάτω μήνυμα:
  • H πληρωμή της άδειας θα γίνει από τον ίδιο το φορέα (σύμφωνα με αρ. 56 και 60 του N.4830/2021), ο χρήστης επιλέγει «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ». Η τιμή ΝΑΙ αφορά επιχειρήσεις του «Δημοσίου».
  • Κατηγορία, ο χρήστης πρέπει να επιλέξει μία από τις επιλογές παρακάτω:

Προσοχή: Το πεδίο αυτό συμπληρώνεται μόνο όταν ο χρήστης επιλέξει «ΟΧΙ» στο πεδίο «H πληρωμή της άδειας θα γίνει από τον ίδιο το φορέα (σύμφωνα με αρ. 56 και 60 του N.4830/2021)».

  • Ευνοϊκότερης Ρύθμισης, ο χρήστης επιλέγει «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ».
  • Φορέας Κύριας Ασφ., εμφανίζεται αυτόματα ο φορέας κύριας ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).
  • Μονογονέας (άρθρο 28, παρ. 3, Ν.4808), ο χρήστης επιλέγει «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ».
  • Περίπτωση Μονογονέα, σε περίπτωση που επιλεγεί «ΝΑΙ» στο πεδίο «Μονογονέας (άρθρο 28, παρ. 3, Ν.4808)», ο χρήστης επιλέγει μία από τις επιλογές παρακάτω:
  • Τέκνο από Πολύδυμη Κύηση, ο χρήστης επιλέγει «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ».
  • Καθεστώς Απασχ., το πεδίο ενημερώνεται αυτόματα από την καρτέλα του εργαζόμενου. Ο χρήστης μπορεί να το μεταβάλλει επιλέγοντας μία από τις επιλογές παρακάτω:
  • Σχέση Εργασίας, το πεδίο ενημερώνεται αυτόματα από την καρτέλα του εργαζόμενου. Ο χρήστης μπορεί να το μεταβάλλει επιλέγοντας, μία από τις επιλογές παρακάτω:
  • Μέρες/Εβδ., το πεδίο ενημερώνεται αυτόματα από την καρτέλα του εργαζόμενου. Ο χρήστης μπορεί να το μεταβάλλει επιλέγοντας μία από τις επιλογές «5-ήμερη» ή «6-ήμερη».
  • Ώρες Εργασίας/Εβδ., εμφανίζονται αυτόματα οι εβδομαδιαίες ώρες εργασίας του εργαζόμενου ανάλογα με την παραμετροποίηση στην καρτέλα «5. Μισθοδοτικά» του εργαζόμενου.
  • Παρατηρήσεις

Βήμα 3: Με το κουμπί «Υποβολή» πραγματοποιείται αυτόματη μεταφορά των δεδομένων στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

Επιπλέον, ενσωματώθηκε νέα άδεια άνευ αποδοχών «Γονική Άδεια (αρ.28 Ν.4808/2021)», την οποία ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει μέσα στην περίοδο, ώστε να μην υπολογιστεί η μισθοδοσία για το συγκεκριμένο διάστημα.

Επισημαίνεται ότι μέχρι τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν έχουν εκδοθεί οδηγίες από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ σχετικά με τη συμπλήρωση του εντύπου Ε14, καθώς επίσης δεν έχει εκδοθεί ούτε η εγκύκλιος του Υπουργείου Εργασίας (για το Ε14) που να τροποποιεί την ήδη υφιστάμενη απόφαση (40331/2019) περί ηλεκτρονικής υποβολής των εντύπων στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

6. Βελτιστοποίηση στην εκτύπωση «Παρακολούθηση Εμβολιασμού» και στη «Δήλωση Υποχρέωσης Διαγνωστικών Ελέγχων Ανεμβολίαστων Εργαζόμενων». Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας, οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα με φυσική παρουσία στον χώρο εργασίας που δεν έχουν εμβολιαστεί και δεν έχουν νοσήσει από κορωνοϊό το τελευταίο εξάμηνο υποβάλλονται υποχρεωτικά -και με δική τους επιβάρυνση- σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό (rapid test) μια φορά την εβδομάδα (από 2/5/2022). Επίσης, όσοι εργαζόμενοι έχουν εμβολιαστεί και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα (9) μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης ή, στην περίπτωση μονοδοσικών εμβολίων, από τη χορήγηση της μοναδικής δόσης, θεωρούνται πλήρως εμβολιασμένοι εφόσον έχουν λάβει και την αναμνηστική δόση. Σημειώνεται επίσης ότι η ισχύς του πιστοποιητικού νόσησης διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από τον θετικό έλεγχο.

Αλλαγές στην Παρακολούθηση Εμβολιασμού

Στην εκτύπωση «Παρακολούθηση Εμβολιασμού» έγιναν οι παρακάτω αλλαγές:

  • Η στήλη «Νόσηση το τελευταίο τρίμηνο» μετονομάστηκε σε «Νόσηση το τελευταίο εξάμηνο».
  • Η στήλη «Εμβολιασμένος ή Νόσηση» ενημερώνεται με τις τιμές ΝΑΙ/ΟΧΙ ανάλογα με τα όσα επισημαίνονται στις ΚΥΑ που δημοσιευονται κάθε φορά για τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του
    κορωνοϊού COVID-19.

Αλλαγές στη Δήλωση Υποχρέωσης Διαγνωστικών Ελέγχων Ανεμβολίαστων Εργαζόμενων

Στην εκτύπωση «Δήλωση Υποχρέωσης Διαγνωστικών Ελέγχων Ανεμβολίαστων Εργαζόμενων», επιλέγοντας την αντίστοιχη εβδομάδα και το πεδίο «Εισαγωγή» έρχονται μόνο οι εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν την υποχρέωση να υποβληθούν σε διαγνωστικό έλεγχο.

Η Υπεύθυνη Δήλωση των επιχειρήσεων για τους εργαζομένους τους που έχουν την υποχρέωση διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου για τον κορωνοϊό για τις εβδομάδες αναφοράς από 07.02.2022 και μετά, υποβάλλεται από Δευτέρα 16 Μαΐου 2022 και υποβάλλεται από τους εργοδότες μόνο για τους εργαζόμενους που πραγματοποίησαν λιγότερους εβδομαδιαίους ελέγχους από τους προβλεπόμενους στην κείμενη νομοθεσία, χωρίς αιτιολογία.

7. Ενσωμάτωση του νέου εντύπου «Αίτηση καταβολής επιχορήγησης αποζημίωσης». Συγκεκριμένα, στο μενού Εκτυπώσεις/ Επιθεώρησης εργασίας-ΟΑΕΔ/ Αίτηση καταβολής αποζημίωσης ενσωματώθηκε νέα επιλογή «Αναλυτικά στοιχεία εργαζομένων/Στοιχεία επιχορήγησης», η οποία ενεργοποιείται μόνο το για το «Πρόγραμμα 2.000 ανέργων, ηλικίας 30 ετών και άνω, στις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου». Στο νέο έντυπο εμφανίζονται αναλυτικά οι εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα καθώς και οι ημέρες ασφάλισης και το ποσό επιδότησης.
Το ποσό επιδότησης υπολογίζεται με εφαρμογή κλίμακας μοναδιαίου κόστους, σύμφωνα με το με αριθμ.16581/11-2-2020 έγγραφο της ΕΥΘΥ προσαρμοσμένο στις διατάξεις του άρθρου 48 του ν. 4670/2020, βάσει του οποίου το μοναδιαίο κόστος ανά θέση εργασίας πλήρους απασχόλησης (25 ασφαλιστικές ημέρες) ανέρχεται στο ποσό των 933 ευρώ μηνιαίως.
Στο ποσό των 933 ευρώ έχουν συνυπολογιστεί τόσο οι μικτές ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές και οι ασφαλιστικές εισφορές επί του κατώτατου βασικού μισθού όσο και η αναλογία των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας.
Συγκεκριμένα η επιχορήγηση ανά θέση εργασίας/ωφελούμενο ανέρχεται:
α) για τους κοινούς ανέργους σε ποσό που αντιστοιχεί στο 48,2% του μοναδιαίου κόστους (450 ευρώ)
β) για τους μακροχρόνια ανέργους σε ποσό που αντιστοιχεί στο 59% του μοναδιαίου κόστους (550 ευρώ).

8. Βελτιστοποίηση του προσδιορισμού των ημερών υπολογισμού των Δώρων Χριστ/γέννων, Πάσχα & επιδομάτων με προσμέτρηση του χρονικού διαστήματος της άδειας «Σπουδαστική». Πιο συγκεκριμένα, στις παραμέτρους προγράμματος/εφαρμογής, στην άδεια «Σπουδαστική», οι επιλογές «Προσμέτρηση Χριστ/γέννων», «Προσμέτρηση Πάσχα» & «Προσμέτρηση Επιδόματα» θα είναι προεπιλεγμένες με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 του Ν.2556/1997 και με δεδομένο ότι η άδεια αυτή είναι αμειβόμενη σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Σε περίπτωση που ο χρήστης δεν επιθυμεί να προσμετρήσει στα ανωτέρω επιδόματα τις ημέρες της σπουδαστικής άδειας, τότε μπορεί να μεταβεί στις Παραμέτρους Προγράμματος/Εφαρμογής και συγκεκριμένα στην καρτέλα Τύποι Αδειών, να επιλέξει τον συγκεκριμένο τύπο αδείας και να αποτσεκάρει τις στήλες «Προσμέτρηση Χριστ/γέννων», «Προσμέτρηση Πάσχα» & «Προσμέτρηση Επιδόματα».

9. Βελτιστοποίηση του προσδιορισμού των ημερών υπολογισμού των επιδομάτων με προσμέτρηση του χρονικού διαστήματος της άδειας «Ασθένεια χωρίς ασφαλιστικά». Πιο συγκεκριμένα, στις παραμέτρους προγράμματος/εφαρμογής στην άδεια «Ασθένεια χωρίς ασφαλιστικά», η επιλογή «Προσμέτρηση Επιδόματα» θα είναι προεπιλεγμένη με βάση τη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 2 του Α.Ν. 539/45 & της απόφασης 7/2019 του Αρείου Πάγου και με δεδομένο ότι ο χρόνος της αποχής λόγω βραχείας διάρκειας ασθένειας θεωρείται ως χρόνος υπηρεσίας για τον υπολογισμό της άδειας και του επιδόματος αδείας. Σε περίπτωση που ο χρήστης δεν επιθυμεί να προσμετρήσει στα επιδόματα τις ημέρες της ανωτέρω άδειας, τότε μπορεί να μεταβεί στις Παραμέτρους Προγράμματος/Εφαρμογής και συγκεκριμένα στην καρτέλα Τύποι Αδειών, να επιλέξει τον συγκεκριμένο τύπο αδείας και να αποτσεκάρει τη στήλη «Προσμέτρηση Επιδόματα».

10. Βελτιστοποίηση της Μισθοδοτικής Κατάστασης με την ενσωμάτωση νέων φίλτρων και νέου πεδίου. Πιο αναλυτικά, στη λίστα εργαζομένων της φόρμας ενσωματώθηκε το πεδίο ΑΦΜ. Επιπλέον, στην επιλογή «Διάστημα Περιόδου Από-Έως» δίνεται η δυνατότητα επιλογής περιόδων. Στη συγκεκριμένη φόρμα ενσωματώθηκε το κουμπί Επιλογή Όλων προς διευκόλυνση του χρήστη. Τέλος, με την παράμετρο Ανά Πρόγραμμα ΟΑΕΔ ενσωματώθηκε το φίλτρο «Προγράμματα ΟΑΕΔ» δίνοντας τη δυνατότητα στον χρήστη να επιλέξει συγκεκριμένο πρόγραμμα από την αναδυόμενη φόρμα για το φιλτράρισμα/επιλογή των συγκεκριμένων εργαζομένων.

11. Βελτιστοποίηση του νέου άρθρου με την ενσωμάτωση του ταμείου ΤΕΚΑ ως ξεχωριστή εγγραφή στα Είδη Ταμείων. Πιο αναλυτικά, στην παραμετροποίηση του νέου άρθρου και συγκεκριμένα στην καρτέλα Είδος Ταμείου ενσωματώθηκε μια νέα εγγραφή για το ταμείο ΤΕΚΑ. Εκεί ο χρήστης μπορεί να θέσει την παραμετροποίηση που επιθυμεί έτσι ώστε στο άρθρο να εμφανιστεί σε χωριστή εγγραφή.

12. Βελτιστοποίηση στη εμφάνιση των πρόσθετων αποδοχών στην εκτύπωση Έντυπο Β του ΟΑΕΔ. Συγκεκριμένα, η επιλογή «Απόκρυψη από το έντυπο Β» που υπάρχει στις παραμέτρους των Αποδοχών από menu Παράμετροι / Βασικά Αρχεία συνδέθηκε και με το πρόγραμμα «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη 1.000 ατόμων, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση». Αν ο χρήστης τσεκάρει την επιλογή τότε η συγκεκριμένη αποδοχή και οι κρατήσεις δεν αθροίζονται στις αντίστοιχες στήλες του Εντύπου Β.

13. Βελτιστοποίηση της φόρμας Συνένωσης αρχείων Α.Π.Δ. με την ενσωμάτωση της δυνατότητας Εξαγωγής της συνενωμένης Α.Π.Δ. σε αρχείο τύπου Excel. Πιο αναλυτικά, στη φόρμα της Α.Π.Δ., με επιλεγμένη την Συνένωση Αρχείων Α.Π.Δ. στα Στοιχεία Εργασίας, προστέθηκε η επιλογή Εξαγωγή σε Excel, όπου εξάγονται όλα τα δεδομένα των επιλεγμένων Α.Π.Δ. προς συνένωση.

14. Ενσωμάτωση νέου κωδικού απασχόλησης “OTHER” στην εξαγωγή αρχείου XML του ΤΕΑΥΕΤ. Πιο αναλυτικά, στο συγκεκριμένο κωδικό απασχόλησης αθροίζονται οι αποδοχές που έχουν τύπο ΑΠΔ “14 – Λοιπές Αποδοχές”.

15. Βελτιστοποίηση της εκτύπωσης «Σύμβαση Εργασίας» με την ενσωμάτωση νέας παραμετρικής επιλογής «Θέση Εποπτείας/Διεύθυνσης/Εμπιστευτική». Πιο αναλυτικά, στη στήλη «Παράμετροι» της εκτύπωσης ενσωματώθηκε η νέα αυτή παράμετρος (είναι προεπιλεγμένη), με την οποία εμφανίζεται ο όρος με τον οποίο δηλώνεται ότι ο εργαζόμενος κατέχει θέση εποπτείας ή διεύθυνσης ή εμπιστευτική. Με την επιλογή αυτής της παραμέτρου, προϋπόθεση για να αποτυπωθεί ο ανωτέρω όρος στην εκτύπωση της σύμβασης, είναι να έχει επιλεγεί στην υποκαρτέλα «Επιθεώρηση Εργασίας» της καρτέλας «2. Στοιχεία Απασχόλησης» του εργαζόμενου, στο πεδίο «Κατέχει Θέση Εποπτείας/Διεύθυνσης/Εμπιστευτική», μία από τις παρακάτω επιλογές:

  • Περίπτωση Α
  • Περίπτωση Β
  • Περίπτωση Γ

Αλλαγές έγιναν και στην εκτύπωση όταν ο χρήστης επιλέγει το πεδίο «Αναλυτική Ατομική Σύμβαση Εργασίας Πλήρους Απασχόλησης», αλλά επίσης με προϋπόθεση να είναι επιλεγμένη μία από τις τιμές που προαναφέρθηκαν στο πεδίο «Κατέχει Θέση Εποπτείας/Διεύθυνσης/Εμπιστευτική» της καρτέλας του εργαζόμενου.

16. Νέα δυνατότητα απόκρυψης του ωρομισθίου από τις εκτυπώσεις συμβάσεων Αορίστου Χρόνου και Ορισμένου Χρόνου. Πιο αναλυτικά, στις φόρμες επιλογών των ανωτέρω εκτυπώσεων ενσωματώθηκε μια νέα επιλογή που λέγεται «Aπόκρυψη ωρομισθίου», όπου με την επιλογή της αποκρύπτεται το Ωρομίσθιο του Συμφωνηθέντος Μισθού/ Ημερομισθίου.

17. Ενσωμάτωση των παρακάτω υποκαταστήματων ΙΚΑ στην λίστα τιμών του αντίστοιχου πεδίου στην καρτέλα της εταιρίας:

  • 601 – Τοπική Διεύθυνση Α’ Μαγνησίας
  • 602 – Τοπική Διεύθυνση Α’ Λάρισας
  • 624 – Τοπική Διεύθυνση Β’ Λάρισας
  • 810 – Τοπική Διεύθυνση Β’ Ιωαννίνων

18. Αποκατάσταση σύνδεσης με την ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ (sepenet.gr) μέσω της e-Υπηρεσίας\ΣΕΠΕΣημαντικό, κατά την πρώτη σύνδεση, θα πραγματοποιηθεί η λήψη του νέου εργαλείου υποβολών «EpsilonSubmit», η διαδικασία ενδέχεται να διαρκέσει μερικά λεπτά, παρακαλώ μη διακόψετε πριν την ολοκλήρωση της λήψης των απαραίτητων αρχείων.

19. Βελτιστοποίηση της φόρμας Βαρύτητας Τέκνων με την αντικατάσταση της λίστας εμφάνισης των εργαζομένων σε νέα παρέχοντας την δυνατότητα επιλογής φίλτρου σε όλες τις στήλες.

20. Βελτιστοποίηση της αποστολής με SMS/Viber της Μηνιαίας Βεβαίωσης Αποδοχών με την ενσωμάτωση της ταυτότητας οφειλής. Συγκεκριμένα, στη λίστα των διαθέσιμων προς επιλογή μεταβλητών ενσωματώθηκε η μεταβλητή «Ταυτότητα Οφειλής» για την ενσωμάτωση της στο μήνυμα.
Η παραπάνω λειτουργία είναι διαθέσιμη με το module SMS/Viber Alert

21. Βελτιστοποίηση των Ροών Εργασίας με την ενσωμάτωση νέων αντικειμένων. Πιο αναλυτικά, στη λίστα των διαθέσιμων αντικειμένων ενσωματώθηκαν τα εξής νέα:

  • Εξαγωγή Εκτύπωσης Αίτησης Χορήγησης Άδειας
  • Αποστολή Email Εκτύπωσης Αίτησης Χορήγησης Άδειας
  • Εξαγωγή Υπολοίπων Αδειών
  • Αποστολή Email Υπολοίπων Αδειών

Στις παραμέτρους των αντικειμένων «Εξαγωγή Εκτύπωσης Αίτησης Χορήγησης Άδειας» και «Αποστολή Email Εκτύπωσης Αίτησης Χορήγησης Άδειας» ο χρήστης μπορεί να επιλέξει αν επιθυμεί την εξαγωγή ή αποστολή της αίτησης κανονικής ή άλλης αδείας ή της αίτησης κατάτμησης. Ενώ στις παραμέτρους των αντικειμένων «Εξαγωγή Υπολοίπων Αδειών» και «Αποστολή Email Υπολοίπων Αδειών» ο χρήστης μπορεί να επιλέξει τον τύπο αδείας για τον οποίο επιθυμεί την ενημέρωση των υπολοίπων. Το υπόλοιπο της άδειας υπολογίζεται με την λήξη του μήνα υπολογισμού της κάθε περιόδου κατά την εκτέλεση της ροής.

Η παραπάνω λειτουργία είναι διαθέσιμη με το module Διαχείριση Ροών Εργασίας

ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Ενημέρωση Συμβάσεων μηνός Μαΐου 2022
Ενσωμάτωση των κάτωθι Σ.Σ.Ε.

ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ

1. Συγχώνευση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) και της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) σύμφωνα με το ΦΕΚ Τεύχος A’ 59/17.03.2022. Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η δημιουργία μιας ενιαίας ανεξάρτητης αρχής για το σύνολο των δημοσίων συμβάσεων, που θα προκύψει από τη συγχώνευση. Για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Αρχής, επιβάλλεται κράτηση ύψους 0,1% επί όλων των συμβάσεων που υπάγονται στον παρόντα νόμο και στον ν. 4413/2016 (Α΄ 148), αξίας άνω των χιλίων (1.000) ευρώ, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης της χρηματοδότησης, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην κοινή υπουργική απόφαση του πέμπτου εδαφίου. Η κράτηση αυτή υπολογίζεται επί της αξίας κάθε πληρωμής προ φόρων και κρατήσεων της αρχικής, καθώς και κάθε συμπληρωματικής ή τροποποιητικής σύμβασης. Στην εφαρμογή έγιναν όλες οι απαραίτητες αλλαγές στα αντίστοιχα ταμεία. Πιο συγκεκριμένα τα ταμεία «(Δ) – ΑΕΠΠ – ΑΡΧΗ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ», «(Δ) – ΧΑΡΤΟΣΗΜΟ 3% ΑΕΠΠ» και «(Δ) – ΟΓΑ ΧΑΡΤΟΣΗΜΟΥ 20% ΑΕΠΠ» έκλεισαν έτσι ώστε να μην ξανά υπολογιστούν και το ταμείο «(Δ) – ΕΑΑΔΗΣΥ – ΕΝΙΑΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (Από 1000€)» άλλαξε σε ποσοστό 0,1% από 0,07% που ίσχυε.

2. Ενσωμάτωση νέας ομάδας ταμείων

  • (Δ) – 0832 – ΕΦΚΑ ΜΕ ΕΔΟΕΑΠ(Χωρίς Πρόνοια) – ΕΑΑΔΗΣΥ (Από 1000€) – ΑΕΠΠ – ΧΑΡΤΟΣΗΜΟ 3% – ΟΓΑ ΧΑΡΤΟΣΗΜΟΥ


ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ

1. Νέα δυνατότητα επιλογής πλοίου στον υπολογισμό της Ετήσιας Βεβαίωσης Αποδοχών Ναυτικών. Πιο αναλυτικά, στη φόρμα επιλογών των μηνιαίων βεβαιώσεων αποδοχών, με την επιλογή «Ναυτικοί» και με την επιλογή «Ετήσια» εμφανίζεται ένα νέο πεδίο που λέγεται «Πλοίο». Το συγκεκριμένο πεδίο εμφανίζει προεπιλεγμένα όλα τα πλοία της επιλεγμένης εταιρίας. Ωστόσο, ο χρήστης μπορεί να αποεπιλέξει αυτό ή αυτά τα πλοία που δεν επιθυμεί να συμπεριληφθούν στην ετήσια βεβαίωση αποδοχών.


HRM/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

1. Βελτιστοποίηση της φόρμας επιλογών της εκτύπωσης «Πρόβλεψη αποζημιώσεων συνταξιοδότησης», με την ενσωμάτωση του πεδίου «Ηλικία» στη λίστα με τους εργαζόμενους. Η ηλικία των εργαζομένων διαμορφώνεται ανάλογα με την δηλωμένη Ημερομηνία Υπολογισμού της φόρμας.

 

Το βρήκες χρήσιμο?

Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!