Η προσυμπλήρωση του Ε3 myDATA γίνεται από τις διαβιβάσεις εσόδων, τις διαβιβάσεις των μη αντικριζόμενων εξόδων (από το μενού της «Επεξεργασίας Εξόδων») και από τον χαρακτηρισμό των αντικριζόμενων εξόδων (από το μενού του «Χαρακτηρισμού Εξόδων»).
Αν στην επιλογή «Έντυπα \ Φορολογία Εισοδήματος \ Εκτυπώσεις \ Ε3» στην καρτέλα «Δεδομένα myDATA» κάνετε «Άντληση myDATA» και προκύπτει ασυμφωνία θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα/ ενέργειες ελέγχου και συμφωνία Ε3 λογιστικής με προσυμπλήρωση Ε3 mydata:
1. Έλεγχος βιβλίου με εκτύπωση Ε3 (εφαρμογής), μέσω οποιασδήποτε οικονομικής εκτύπωσης (πχ «Ισοζύγιο Εσόδων – Εξόδων»).
Θα πρέπει όλοι οι λογαριασμοί λογιστικής που χρησιμοποιούνται για εγγραφές εσόδων και εξόδων να έχουν ορθή «Κατηγορία Εντύπου Ε3» ώστε να ενημερώνουν το Ε3 λογιστικής. Δείτε εδώ πως σχηματίζονται οι κατηγορίες εντύπου Ε3.
2. Έλεγχος από το μενού «Έσοδα–Έξοδα \ myDATA-Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ \ Κύριες Εργασίες \ Επεξεργασία Εσόδων» κάνοντας «Ανάκτηση» του έτους πως όλα τα έσοδα της επιχείρησης έχουν διαβιβαστεί και εμφανίζονται στα «Απεσταλμένα».
3. Εάν η επιχείρηση έχει μη αντικριζόμενα έξοδα, θα πρέπει αυτά τα παραστατικά να έχουν διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ από την επιλογή «Έσοδα–Έξοδα \ myDATA-Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ \ Κύριες Εργασίες \ Επεξεργασία Εξόδων».
Συνεπώς, στο συγκεκριμένο μενού, δίνοντας στο πεδίο «Ημερομηνία» όλο το έτος και πατώντας «Ανάκτηση», θα πρέπει όλα τα παραστατικά να εμφανίζονται ως «Απεσταλμένα» με mark και αναγνωριστικό.
4. Έλεγχος αντικριζόμενων εξόδων (ΤΙΜ, ΤΠΥ, ΠΤ) από το μενού «Έσοδα–Έξοδα \ myDATA-Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ \ Κύριες Εργασίες \ Χαρακτηρισμός Εξόδων».
Στην επιλογή αυτή, κάνοντας «Ανάκτηση» για το έτος που επιθυμείτε, διαφορές με την προσυμπλήρωση του Ε3 μπορεί να προκύψουν και από τα 4 tab:• Στην 1η καρτέλα «Χαρακτηρισμός εξόδων»: Θα πρέπει όλα τα παραστατικά να εμφανίζονται ως «Απεσταλμένα» έχοντας λάβει «Mark χαρακτηρισμού».
• Στην 2η καρτέλα «Παραστατικά με ελλιπή στοιχεία»: Διαφορά ανάμεσα σε Ε3 λογιστικής και Ε3 mydata προκύπτει εάν εμφανίζονται παραστατικά με διαφορές. Χαρακτηρισμός παραστατικών που διαφέρουν με την διαβίβαση του εκδότη δεν είναι εφικτός. Οι επιλογές που υπάρχουν είναι οι εξής:
Τακτοποίηση τυχόν διαφορών ώστε τα παραστατικά να πάψουν να εμφανίζονται στα «ελλιπή στοιχεία» και να μεταφερθούν στην 1η καρτέλα (tab) «χαρακτηρισμός εξόδων» ώστε να μπορέσουν να χαρακτηριστούν.
Για τα παραστατικά με «διαφορά στην αξία», εφόσον έχει γίνει ο απαραίτητος έλεγχος με το φυσικό παραστατικό και η διαφορά είναι πραγματική, δίνεται η δυνατότητα διαβίβασης «Απόκλισης από λήπτη» ώστε να ενημερωθεί το Ε3 myDATA με τις ανάλογες αξίες.• Στην 3η καρτέλα «Παραστατικά που δεν έχουν αποσταλεί»: Εάν εμφανίζονται εδώ παραστατικά εξόδων, εφόσον έχει γίνει ο απαραίτητος έλεγχος και όντως αυτά τα παραστατικά δεν τα έχουν διαβιβάσει ακόμα οι εκδότες τους (προμηθευτές) στο mydata, τότε μπορούν να σταλούν ως «παράλειψη διαβίβασης από λήπτη».
• Στην 4η καρτέλα «Παραστατικά που δεν έχουν καταχωρηθεί»: Εάν εμφανίζονται παραστατικά ως μη καταχωρημένα, θα πρέπει να γίνει έλεγχος εάν είναι πραγματικά έξοδα της εταιρίας τα οποία δεν είναι καταχωρημένα στο βιβλίο της, θα πρέπει να καταχωρηθούν και να χαρακτηριστούν ενώ εάν τα παραστατικά αυτά δεν αφορούν την εταιρία (πχ λάθος διαβίβαση του εκδότη), μπορείτε να προβείτε σε απόρριψή τους.
Σημαντικό! Για τη διαχείριση – διαβίβαση των εξόδων στο myDATA δείτε αναλυτικό σεμινάριο εδώ.
5. Σε περίπτωση που έχετε κάνει όλους τους παραπάνω ελέγχους, αλλά η διαφορά παραμένει, προτείνεται η εκτύπωση «Έλεγχος Συνοπτικού Βιβλίου» από την επιλογή «Έσοδα–Έξοδα \ myDATA-Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ \ Βοηθητικές Εργασίες» ώστε να εντοπίσετε σε ποια ημερομηνία υπάρχει η διαφορά. Πληροφορίες για τον «Έλεγχο Συνοπτικού Βιβλίου» δείτε εδώ.
Για το τρέχον έτος 2023 και τις δηλώσεις Ε3 που υποβάλλονται, δεν είναι υποχρεωτική η απόλυτη συμφωνία μεταξύ Ε3 και προσυμπληρωμένων δεδομένων myDATA. Παρόλα αυτά, για τις περιπτώσεις που επιθυμία είναι η απόλυτη συμφωνία, θα πρέπει να ακολουθήσει δημιουργία και αποστολή τακτοποιητικών εγγραφών.
Η εφαρμογή δίνει δυνατότητα στον χρήστη για αυτόματη «Δημιουργία Τακτοποιητικών» από το tab «Δεδομένα myDATA» στην εκτύπωση Ε3.
Εφόσον, δημιουργηθούν οι εγγραφές, θα πρέπει ο χρήστης να προβεί στην διαβίβασή τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA από το ανάλογο μενού («Επεξεργασία Εσόδων» ή «Επεξεργασία Εξόδων», αντίστοιχα). Για την αυτόματη δημιουργία τακτοποιητικών δείτε αναλυτικές οδηγίες εδώ.
Επίσης δείτε αναλυτικό video που αφορά υπολογισμό,συμφωνία με ισοζύγιο εσόδων εξόδων και απόστολή Ε3 εδώ.