Video Guides

Συχνές Ερωτήσεις Πελατών

Τελ. Ενημέρωση: 5/11/24, 18:30 | Έξοδα, Έσοδα, Λοιπά, Συχνές Ερωτήσεις

Η ομάδα του Data Communication support απαντάει στις πιο συχνές σας ερωτήσεις.

Μπορώ να ακυρώσω παραστατικό εξόδου από το myDATA;

Ναι, ακύρωση παραστατικού  μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από την ενότητα. Σε περίπτωση που το παραστατικό που θέλω να ακυρώσω είναι έξοδο, γίνεται μέσα από την «Επεξεργασία Εξόδων», επιλέγοντας «Εμφάνιση: Απεσταλμένα». Επιλέγω το παραστατικό και κάνω κλικ την «Ακύρωση Παραστατικών». Στην περίπτωση που θέλω να ακυρώσω παραστατικό εσόδου, ακολουθώ την ίδια διαδικασία από την «Επεξεργασία Εσόδων».

Προσοχή! Από 01/01/2024 τα έσοδα πρέπει να διαβιβάζονται σε πραγματικό χρόνο. Τα μοναδικά έσοδα που μπορεί να διαβιβάσει – ακυρώσει ο λογιστής είναι οι ειδικές κατηγορίες (πχ Ζ, μισθωτήρια, επιδοτήσεις κ.λ.π.).

Μπορώ να απορρίψω παραστατικό από το myDATA;

Ναι, μπορώ να απορρίψω ένα παραστατικό εξόδου. Μέσα από τον «Χαρακτηρισμό Εξόδων» στην καρτέλα «Παραστατικά που δεν έχουν καταχωρηθεί», επιλέγω το παραστατικό που θέλω και κάνω κλικ στην επιλογή «Απόρριψη Παραστατικών».

Πως μπορώ να χαρακτηρίσω έξοδο το οποίο αφορά αγορά με βάση το αρ.39α;

Για την ορθή διαχείριση της συγκεκριμένης περίπτωσης δείτε αναλυτικές οδηγίες εδώ.

Μπορώ να χαρακτηρίσω έξοδα στα οποία έχω μικρές διαφορές με παραστατικό που έχει διαβιβάσει ο προμηθευτής μου, χωρίς να επηρεάσω τις εγγραφές μου;

Ναι, μπορείτε. Οι εγγραφές αυτές απεικονίζονται στο tab «Παραστατικά με ελλιπή στοιχεία» της ενότητας «Χαρακτηρισμός Εξόδων» με μήνυμα για «διαφορά στην αξία». Για να αντιστοιχίσετε τις συγκεκριμένες εγγραφές, από την επιλογή «myDATA \ Βοηθητικές Εργασίες \ Αυτόματη Αντιστοίχιση» θα πρέπει να τσεκάρετε την ένδειξη «Αποδοχή Αποκλίσεων». Η αποδεκτή τιμή απόκλισης ορίζεται αυτόματα από την εφαρμογή στα 0,05 στην Καθαρή Αξία και 0,05 στην Αξία Φ.Π.Α. με F12  αποθηκεύετε

Με την ενέργεια αυτή, για την περίοδο που θα κάνετε ανάκτηση στο «Χαρακτηρισμό Εξόδων», δεν θα γίνεται έλεγχος των διαφορών (ως προς την Καθαρή Αξία ή και  την Αξία Φ.Π.Α.) σε περίπτωση που υπάρχουν, μεταξύ των εγγραφών του βιβλίου εσόδων – εξόδων και των αντίστοιχων παραστατικών στο myDATA (βάσει των ορίων που δηλώσατε). Με την εργασία αυτή οι εγγραφές στο βιβλίο εσόδων – εξόδων δεν επηρεάζονται. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον αντισυμβαλλόμενο για να επιβεβαιώσετε την ορθότητα του παραστατικού

Πως διαβιβάζεται ο τίτλος κτήσης;

Διαβιβάζετε με παραστατικό τίτλου κτήσης με Τυπο Παραστατικού: 3.1 το αντίστοιχο της εφαρμογής είναι το DC07. Με λογαριασμό  όπου στο πεδίο “%ΦΠΑ” θα πρέπει να έχει επιλεγει η τιμή Χωρίς ΦΠΑ.

  • Η πληροφορία του Χαρτοσήμου ή του Παρακρατούμενου Φόρου (εφόσον υπάρχουν)  και της Αγοράς θα εμφανιστεί διακριτά (δηλαδή με διαφορετικούς λογαριασμούς). Πιο συγκεκριμένα:

Λογαριασμός Αγοράς -> με την αντιστοιχη κατηγορία και είδος χαρακηρισμού στο λογαριασμό. Χαρτόσημο -> Eίδος Φορου: Χαρτόσημο, Κατηγορία Φόρου: Συντελεστής 3,6% Παρακρατούμενος Φόρος -> Είδος φόρου: Παρακρατούμενος Φόρος. Κατηγορία Φόρου: Περιπτ. δ’ – Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης – 20%“Χωρίς ΦΠΑ”.

  • Στον προμηθευτή θα πρέπει να είναι καταχωρημένα το Α.Φ.Μ, η χώρα (ISO3166), η διεύθυνση, η πόλη και ο Τ.Κ. Διαβιβάζετε την κίνηση από την “Επεξεργασία Εξόδων”.

Οι επιτρεπτές κατηγορίες και τύποι χαρακτηρισμών του παραστατικού 3.1 ορίζονται απο το αντίστοιχο excel της ΑΑΔΕ και μπορείτε να τις δείτε εδώ.

Δείτε επίσης παράδειγμα διαβίβασης τίτλου κτίσης εδώ.

Το βρήκες χρήσιμο?

Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!