Σημαντικά Άρθρα σχετικά με την Διακίνηση : Α.1123/2024 ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης αποθεμάτων – Κωδικοποιημένη , Τροποποιήσεις στο ψηφιακό δελτίο αποστολής – Εκτός η διακίνηση παγίων, αλλαγές στους ΚΑΔ και επιπλέον εξαιρέσεις , Α. 1047 /14-03-2025 | ΑΑΔΕ
Ερώτηση: Μπορεί Η διαβίβαση του Δελτίου Αποστολής να πραγματοποιηθεί χειροκίνητα και όχι αυτόματα?
Στην περίπτωση που ο τρόπος διαβίβασης γίνεται μέσω myData μπορείτε να ορίσετε την διαβίβαση στην συγκεκριμένη σειρά χειροκίνητα (Από το πλευρικό μενού θα μεταβείτε στην καρτέλα Ρυθμίσεις – ( Γενικές για έκδοση Εntry ) – Σειρές Παραστατικών , θα επιλέξετε κάνοντας διπλό κλικ επάνω της την σειρά που σας ενδιαφέρει και στην συνέχεια πατώντας το μολυβάκι πάνω δεξιά το σύμβολο της τροποποίησης θα μεταβείτε στην καρτέλα myData όπου στο πεδίο τύπος ενημέρωσης θα επιλέξετε χειροκίνητα. Αποθηκεύεται πατώντας το πράσινο τικ πάνω δεξιά ) και μέσα από το μενού των Eργασιών (Εργασίες – myData – Παραστατικά προς Αποστολή) εντός της ημέρας έκδοσης να πραγματοποιείτε την διαβίβαση του παραστατικού.
Ο αριθμός οχήματος είναι υποχρεωτικός? Τι γίνεται σε περίπτωση αποστολής της παραγγελίας γίνεται μέσω courier?
Προς το παρόν Ο αριθμός οχήματος δεν είναι υποχρεωτικός για την έκδοση του Δ.Α. Εάν η courier έρθει να παραλάβει τα είδη από τον χώρο σας τότε οποιοδήποτε Δελτίο Αποστολής σχετικά με τη Διακίνηση των συγκεκριμένων αγαθών το εκδίδει η ίδια η courier . Στην περίπτωση όμως που θα πρέπει τα είδη να τα αποστείλετε εσείς στον χώρο της courier θα κόψετε ένα Δελτίο Αποστολής μόνο για αυτή την μεταφορά. Το Δελτίο Αποστολής για την μεταφορά από την courier στον τελικό πελάτη θα το εκδώσει η courier . Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει τις συγκεκριμένη ερώτηση να την δείτε και με τον φοροτεχνικό σας
Τι κάνουμε στην περίπτωση που εκδίδουμε Δελτίο Αποστολής που αφορούν δειγματισμό χωρίς εμπορική αξία και επιστρέφουν στην έδρα μας?
Για την μετακίνηση στον χώρο του πελάτη θα κόψουμε ένα Δελτίο Αποστολής με σκοπό διακίνησης “δειγματισμό” και έπειτα για την επιστροφή θα εκδώσουμε ένα δελτίο επιστροφής για να μπορέσει να ενημερωθεί σωστά η αποθήκη γιατί το συγκεκριμένο Δελτίο, το Δελτίο Επιστροφής δεν λαμβάνει κάποια σήμανση, προς το παρόν δηλαδή δεν διαβιβάζεται.
Το Δελτίο αποστολής για το εξωτερικό είναι το ίδιο ?
Είναι ακριβώς το ίδιο ως προς την διαδικασία έκδοσης με το Δελτίο Αποστολής εσωτερικού. Καλό θα είναι να δημιουργήσετε μία ξεχωριστή σειρά παραστατικού για τα Δελτία Αποστολής που αφορούν το εξωτερικό να έχει δική της αρίθμηση, να διαφέρει από τα Δελτία Αποστολής του εσωτερικού.
Πραγματοποιώ ενδοδιακίνηση, κάνω εξαγωγή ποσότητας από την έδρα μου και την στέλνω σε δικό μου κατάστημα όμως παρατηρώ τις στην ποσότητα εμφανίζεται αρνητική αξία γιατί συμβαίνει αυτό?
Όταν πραγματοποιούμε εξαγωγή ποσότητας η ποσότητα του είδους που έχουμε εξάγει μειώνεται καθώς αφαιρείται από την αποθήκη μας για αυτό και ο αριθμός είναι αρνητικός.
Τα Δελτία αποστολής διαβιβάζονται στο myData? Λαμβάνουν QR Code κανονικά ?
Σωστά, Τα Δελτία Αποστολής διαβιβάζονται στο myData λαμβάνουν κανονικά QR Code.
Θέλω να στείλω ένα μηχάνημα προς επισκευή το δελτίο αποστολής θα το εκδώσω από το μενού των Πωλήσεων ή από τις Αγορές? Και πού ακριβώς μπορώ να γράψω την περιγραφή του μηχανήματος που θα αποστείλω?
Από την στιγμή που το είδος θα φύγει από την δική σας εγκατάσταση θα χρειαστεί να εκδώσετε ένα Δελτίο Αποστολής μέσα από το κύκλωμα των Πωλήσεων. Από το κύκλωμα των Aγορών διαχειρίζονται παραστατικά τα οποία έχουν εκδοθεί και διαβιβαστεί από τον προμηθευτή σας. Κατά την έκδοση του παραστατικού στην καρτέλα “λοιπά” στο πεδίο σχόλια μπορείτε να περιγράψετε αναλυτικά με λεπτομέρειες το συγκεκριμένο μηχάνημα που θα διακινήσετε. Ακόμη στο ίδιο μενού στην καρτέλα “Γενικά” όπου υπάρχουν οι πληροφορίες της σειράς, του πελάτη και του είδους, έχετε επίσης τη δυνατότητα να δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες για το είδος κάνοντας ένα κλικ επάνω στο λεκτικό που υπάρχει στην στήλη “Περιγραφή για Εκτύπωση” . Το συγκεκριμένο πεδίο χωράει μέχρι και 100 χαρακτήρες. Εάν η περιγραφή που θέλετε να δηλώσετε ξεπερνάει τους 100 χαρακτήρες Μπορείτε να ακολουθήσετε τα βήματα που περιγράφονται αναλυτικά στον παρακάτω σύνδεσμο προκειμένου να προχωρήσετε σε ανάλυση γραμμής του συγκεκριμένου είδους η οποία προϋποθέτει και αλλαγή στην φόρμα εκτύπωσης Φόρμα πωλήσεων με μεγάλη περιγραφή | Epsilon Smart Knowledge Base
Εάν θέλω να μεταφέρω τον εξοπλισμό της εταιρείας μου από την έδρα σε κάποια άλλη εγκατάσταση τι δελτίο χρειάζεται να εκδώσω?
Εάν η μεταφορά πραγματοποιηθεί σε δική σας άλλη εγκατάσταση πρόκειται για ενδοδιακίνηση , επομένως θα χρειαστεί ένα Δελτίο Αποστολής Ενδοδιακίνησης . Σε περίπτωση που η μετακίνηση αφορά άλλη εγκατάσταση θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον φοροτεχνικό σας για να σας συμβουλεύσει σχετικά με το παραστατικό που πρέπει να εκδοθεί.
Πως δημιουργούμε ακυρωτική σειρά για Δελτίο αποστολής ?
Από το μενού Ρυθμίσεις – Αρχικοποίηση (Γενικές) – Σειρές Παραστατικών – Πωλήσεις επιλέγετε την σειρά για την οποία θέλετε να δημιουργήσετε ακυρωτική σειρά και από την επιλογή Ενέργειες (…) επιλέγετε Αντιγραφή. Συμπληρώνετε όλα τα απαραίτητα πεδία, όπως Κωδικός, Όνομα, Τίτλος Εκτύπωσης (τι θα προβάλλεται στο εκτυπωμένο παραστατικό), Συντόμευση , Αρίθμηση και στο πεδίο Ακυρωτική την τιμή Ναι και στη συνέχεια πάνω δεξιά Αποθήκευση και Δημιουργία. Τέλος, θα πρέπει να επιλέξετε ξανά τη σειρά για την οποία δημιουργήσατε την Ακυρωτική και με διπλό κλικ επιλέγετε το μολυβάκι πάνω δεξιά (Τροποποίηση). Στο πεδίο Ακυρωτική Σειρά επιλέγετε την Ακυρωτική Σειρά που μόλις δημιουργήσατε και επιλέγετε Αποθήκευση (πάνω δεξιά).
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ δελτίου αποστολής λιανικής και δελτίου αποστολής λιανικής συνοδευτικό?
Η βασική διαφορά ανάμεσα στα Δελτία Αποστολής Λιανικής και τα Δελτία Αποστολής Συνοδευτικά είναι πως τα δεύτερα έχουν τη δυνατότητα να μετασχηματίζονται σε Αποδείξεις ενώ τα πρώτα όχι ( επιλέγοντας το παραστατικό του δελτίου που έχει εκδοθεί μέσα από τη σειρά Δελτίο Αποστολής Συνοδευτικό πατώντας τις τρεις τελίτσες πάνω δεξιά και επιλέγοντας μετασχηματισμό επιλέγουμε την σειρά της απόδειξης που μας ενδιαφέρει να μετασχηματίσουμε το συγκεκριμένο δελτίο).
Τα Δελτία Αποστολής προς τους πελάτες και τα Δελτία Αποστολής προς τους προμηθευτές είναι διαφορετική σειρά?
Στην περίπτωση που θέλετε να εκδώσετε ένα Δελτίο Αποστολής για διακίνηση ενός σου είδους προς τον προμηθευτή σας είτε αν πρόκειται για επιστροφή, είτε αφορά κάποια επισκευή κλπ από την στιγμή που η διακίνηση θα γίνει από εσάς θα χρειαστεί να καταχωρήσετε τον προμηθευτή σας σαν πελάτη και να τον διαχειριστείτε όπως και τους υπόλοιπους πελάτες μέσα από το κύκλωμα των πωλήσεων. Το κύκλωμα των αγορών αφορά παραστατικά που εκδίδονται και διαβιβάζονται από τους προμηθευτές σε καμία περίπτωση από εσάς.
Στους ιδιώτες προκειμένου να εκδώσουμε Δελτίο Αποστολής αλλά κατά την έκδοση δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο ΑΦΜ να επιλέξουμε τι μπορούμε να κάνουμε?
Στους πελάτες λιανικής το ΑΦΜ δεν είναι υποχρεωτικό πεδίο παρόλα αυτά εάν δεν γνωρίζεται το ΑΦΜ του πελάτη και θέλετε να συμπληρώσετε το πεδίο Κατά την δημιουργία του πελάτη λιανικής στο πεδίο ΑΦΜ μπορείτε συμπληρώσετε 9 μηδενικά.
Που βάζουμε την ημερομηνία αποστολής όταν είναι διαφορετική από την ημερομηνία έκδοσης ;
Κατά την έκδοση του παραστατικού στην καρτέλα “Διακίνηση” υπάρχει πεδίο “Ημερομηνία Αποστολής” . Το συγκεκριμένο πεδίο συμπληρώνεται χειροκίνητα από εσάς εφόσον η ημερομηνία αποστολής είναι διαφορετική από την ημερομηνία δημιουργίας του παραστατικού.
Στις αυτόματες ενημερώσεις δεν μου εμφανίζει την σειρά του Δελτίου Αποστολής προκειμένου να προχωρήσω σε ενημέρωση διακίνησης.
Ένας λόγος να μην εμφανίζεται η σειρά του δελτίου αποστολής στο συγκεκριμένο μενού για την ενεργοποίηση της διακίνησης είναι η συγκεκριμένη σειρά να είναι απενεργοποιημένη. Στη συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση θα χρειαστεί από το πλευρικό μενού να μεταβείτε στην καρτέλα Ρυθμίσεις – (Γενικές) – Σειρές Παραστατικών. Θα σας εμφανιστεί η λίστα με όλες τις διαθέσιμες σειρές που υπάρχουν στη συνδρομή σας. Εφόσον εντοπίσετε την σειρά του “Δελτίου Αποστολής” κάνετε διπλό κλικ επάνω της, επιλέγετε το μολυβάκι πάνω δεξιά το σύμβολο της επεξεργασίας και στο πεδίο “Ενεργό” επιλέγετε “Ναι” και αποθηκεύετε πατώντας το πράσινο τικ πάνω δεξιά. Το δεύτερο σενάριο είναι να μην μπορείτε να εντοπίσετε την σειρά Δελτίου Αποστολής καθώς η συνδρομή που έχετε στη διάθεση σας δεν διαχειρίζεται παραστατικά ειδών / πωλήσεων συνεπώς δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης Δελτίου Αποστολής. Στη συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση θα χρειαστεί ανάλογα με την συνδρομή που έχετε στη διάθεση σας να προχωρήσετε είτε σε προσθήκη λειτουργικότητας είτε σε αναβάθμιση.
Στα ΤΔΑ που εκδίδω τώρα και διαβιβάζονται κανονικά στο QR Code, εάν ενεργοποιηθεί και σε αυτά η διακίνηση, θα έχουν δύο QR Code?
Εφόσον έχετε ενεργοποιήσει επιτυχώς στη διακίνηση στη σειρά, Ένα θα είναι το QR Code που θα λαμβάνει το παραστατικό κατά την διαβιβαστή του .
Σε περίπτωση που η διεύθυνση φόρτωσης είναι διαφορετική από τη διεύθυνση που έχει η έδρα μπορεί να τροποποιηθεί για την έκδοση συγκεκριμένου δελτίου αποστολής?
Κατά Την έκδοση του παραστατικού στην καρτέλα “Διακίνηση” όπου έχουν συμπληρωθεί αυτόματα τα στοιχεία φόρτωσης και αποστολής έχετε την δυνατότητα κάνοντας κλικ στο πεδίο που σας ενδιαφέρει να σβήσετε την πληροφορία που υπάρχει και να πληκτρολογήσετε αυτήν που επιθυμείτε, η συγκεκριμένη ενέργεια θα αφορά μόνο το συγκεκριμένο παραστατικό που εκδίδεται εκείνη τη στιγμή. Εάν έχει αλλάξει μόνιμα η διεύθυνση της έδρας σας θα χρειαστεί να τροποποιήσετε την πληροφορία μέσα από τις Ρυθμίσεις – Αρχικοποίηση – Παραμετροποίηση εφαρμογής να πατήσετε το μολυβάκι πάνω δεξιά να τροποποιήσετε την διεύθυνση στα στοιχεία της εταιρείας και έπειτα να μεταβείτε στην καρτέλα πληροφορίες εκτύπωσης και να την αλλάξετε και εκεί καθώς εκείνα τα στοιχεία είναι αυτά που εμφανίζονται και κατά την εκτύπωση του παραστατικού στο πάνω μέρος δεξιά.
Όσοι έχουμε ήδη πραγματοποιήσει την ενεργοποίηση της Διακίνησης πριν την 1/6 και θα παραστατικά της Διακίνησης διαβιβάζονται κανονικά χρειάζεται να κάνουμε κάποια επιπλέον ενέργεια?
Εφόσον έχετε πραγματοποιήσει όλα τα βήματα της Διακίνησης ορθά δεν χρειάζεται προς το παρόν κάποια άλλη ενέργεια.
Σε συνδρομή Ρhiloxenia Βasic I χρειάζεται να κάνω Δελτίο Αποστολής για την αποστολή λευκών ειδών η διαδικασία που θα ακολουθήσω είναι η ίδια? Χρειάζομαι κάποια διαφορετική συνδρομή?
Το Ρhiloxenia Βasic I διαχειρίζεται παραστατικά πώλησης ειδών . Θα χρειαστεί αναβάθμιση στο Ρhiloxenia Βasic IΙ προκειμένου να μπορέσετε να προχωρήσετε σε έκδοση Δελτίου Αποστολής.
Το βρήκες χρήσιμο?
Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου!