Στο πλαίσιο της νέας κανονιστικής υποχρέωσης που αφορά την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS από όλα τα νομικά πρόσωπα, η οποία τίθεται σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου 2025, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε αναλυτικά για τις απαραίτητες ενέργειες προετοιμασίας.
- Ενεργοποίηση της υπηρεσίας IRIS για επαγγελματίες :
Κάθε οντότητα θα πρέπει να έχει συνδέσει τον επαγγελματικό της τραπεζικό λογαριασμό με τη νέα υπηρεσία IRIS για επαγγελματίες (IRIS Business Payments).
- Για την ενεργοποίηση ή υποστήριξη της υπηρεσίας, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με την τράπεζα συνεργασίας της επιχείρησής σας, η οποία είναι υπεύθυνη για τη διαδικασία ενεργοποίησης και τις απαραίτητες οδηγίες σύνδεσης.
- Ενημέρωση για τα τερματικά EFT/POS :
Οι πληρωμές μέσω IRIS θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω τερματικών EFT/POS, τα οποία πρέπει να διαθέτουν ενεργοποιημένη τη δυνατότητα συναλλαγών με IRIS.
- Για την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης λειτουργίας, θα χρειαστεί να απευθυνθείτε στον πάροχο ηλεκτρονικών πληρωμών (NSP / Acquirer) με τον οποίο συνεργάζεται η επιχείρησή σας.
- Ο NSP θα σας καθοδηγήσει σχετικά με τις απαιτούμενες ρυθμίσεις και την υποστήριξη της νέας υπηρεσίας.
- Διαδικασία πληρωμών μέσω ERP :
Το ERP σύστημα της επιχείρησης θα συνεχίσει να προετοιμάζει τις συναλλαγές για πληρωμή μέσω ηλεκτρονικών μέσων (είτε μέσω ΥΠΑΗΕΣ είτε μέσω ΦΗΜΑΣ),ακολουθώντας τη μέχρι σήμερα ισχύουσα διαδικασία που ορίζεται από την Α.1155/2023.
- Κατά τη δημιουργία της συναλλαγής, το ERP θα αποστέλλει το αίτημα πληρωμής στο POS. Εκεί, ο πελάτης θα επιλέγει τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής – είτε με κάρτα είτε μέσω IRIS – αποκλειστικά από τη οθόνη του EFT/POS.
- Ενημέρωση του myDATA :
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, ανεξάρτητα από το μέσο πληρωμής που έχει επιλεγεί, οι σχετικές πληροφορίες της συναλλαγής θα επιστρέφουν στο ERP και από εκεί στον ΥΠΑΗΕΣ ή τον ΦΗΜΑΣ, ώστε να πραγματοποιείται η ενημέρωση του myDATA μέσω του αντίστοιχου καναλιού.
- Πρώτη φάση εφαρμογής
Στην αρχική φάση εφαρμογής, όλες οι συναλλαγές θα εκκινούν από το ERP ως συναλλαγές με κάρτα, με τύπο πληρωμής myDATA “7”.
- Η πραγματική επιλογή του τρόπου πληρωμής (κάρτα ή IRIS) θα γίνεται μόνο στο POS, όπως προαναφέρθηκε. Σταδιακά, το ERP και τα συνεργαζόμενα EFT/POS θα προσαρμόσουν τις διαδικασίες ώστε να υποστηρίζεται και η απευθείας εκκίνηση IRIS συναλλαγών.
- Περαιτέρω οδηγίες :
Λεπτομερείς οδηγίες σχετικά με:
- την ενεργοποίηση της υπηρεσίας IRIS,
- την τεχνική διασύνδεση των POS, και
- τη διαδικασία επιλογής τρόπου πληρωμής,
θα σας αποσταλούν από την τράπεζα συνεργασίας σας και/ή τον NSP (πάροχο ηλεκτρονικών πληρωμών) της επιχείρησής σας.
Οι πληρωμές IRIS σχετικά με το Epsilon Smart αφορούν μόνο τα pos που είναι συνδεδεμένα βάσει της 1155.